Noile mașini vor începe să fie comercializate la finele acestui an
„Noua generaţie BMW Seria 7 este cea mai luxoasă, cea mai confortabilă şi – per total – cel mai bun automobil pe care l-a construit vreodată în această clasă”, spune, despre noua creație a companiei, vicepreședintele executiv al BMW Group Design, Adrian van Hooydonk.
La BMW, credem că viitorul poate fi prezis cel mai eficient dacă vom contribui la formarea lui. (…)Obiectivul principal în dezvoltarea noului automobil a fost crearea unei viziuni a luxului modern şi depăşirea aşteptărilor clienţilor noştri. În viziunea BMW, luxul modern îşi are rădăcinile în cele mai avansate tehnologii şi atenţia la detalii extrem de fine. Această generaţie BMW Seria 7 este cea mai luxoasă, cea mai confortabilă şi – per total – cel mai bun automobil pe care l-a construit vreodată în această clasă.
Adrian van Hooydonk
vicepreședinte executiv, BMW Group Design
BMW a vândut 48.480 de unități din seria 7, în 2014 – adică, mai puțin de jumătate din cele 101.428 de unități ale clasei S, vândute de Mercedes, dar mai mult decât cele 37.158 Audi A8, vândute în același an, arată analiștii de la IHS Automotive.
Analistul Tim Urquhart de la IHS Automotive a precizat că „există o mare șansă pentru BMW de a reduce decalajul de performanță, confort și reputație pentru sedanul său emblematic, putând să spunem că ultimul model seria 7 a fost ușor neinspirat„.
Pentru cea de-a șasea generație a Seriei 7, BMW s-a concentrat mult pe reducerea maselor, adoptând o construcție ultra-ușoară, cu materiale revoluționare.
Astfel, modelul cunoscut sub denumirea internă G11 marchează debutul BMW EfficientLightweight – o nouă tehnologie care presupune utilizarea vastă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura celulei pasagerilor. Această soluție inovatoare îi permite noii Seria 7 să aibă o masă proprie, redusă cu până la 130 de kilograme, comparativ cu generația pe care o înlocuiește, greutatea totală fiind de aproximativ 1,8 tone, în condițiile în care nivelul de echipare pentru confort și siguranță a crescut semnificativ. Această tehnică este împrumutată de la seria de modele „i”, fiind denumită „Carbon Core”.
O serie de opţiuni pot fi controlate prin gesturi prezentate pe uriaşul ecran central cu o diagonală de 12,3 inch, cu ecran tactil, pe care clienţii şi-l pot instala.
Volumul sistemului audio Bowers & Wilkins Diamond poate fi controlat doar prin gesturi: rotirea degetului index în sensul acelor de ceasornic măreşte volumul, iar pentru micşorare se schimbă sensul rotaţiei.
La fel, în momentul în care şoferul primeşte un telefon, există posibilitatea să răspundă sau să respingă apelul doar prin simplele mişcări ale mâinii. Printre opțiunile care merită luate în seamă se află și posibilitatea de încărcare wireless a telefoanelor mobile.
BMW seria 7 este prima mașină de serie din lume care se poate parca singură: șoferul poate controla parcarea prin intermediul cheii. Această tehnologie inovatoare se numește Remote Control Parking.
O altă tehnologie de ultimă oră de care beneficiază mașina este fază lungă cu raza laser, care luminează drumul pe o distanță de 600 metri. Farurile folosesc tehnologia LED încă din echiparea standard.
Garda la sol a autovehiculului este ajustată în funcție de gradul de încărcare, chiar și atunci când and motorul este oprit.
Motorizările disponibile sunt: BMW 750 ixDrive, un motor de 4.4 litri care dezvoltă 450 CP și un cuplu maxim 650; BMW 740 i, motor de 3 litri care dezvoltă 326 CP și un cuplu de 450; BMW 730d, singurul motor diesel oferit momentan care are 3 litri și dezvoltă 265 CP si un cuplu de 620 Nm și un motor hybrid BMW 740e care are o capacitate de 1.997 cmc și o putere de 258 CP și un cuplu de 400 Nm. Combinând puterile motorului termic și ale motorului electric, puterea totală este de 326 CP. Consumul mediu pentru varianta hibirid este de 2,1 litri pentru fiecare 100 de kilometri rulați, autonomia în modulul electric este de 40 km.
Noul Seria 7 e disponibil în două variante de ampatament – una normală (cu o lungime totală a maşinii de 5.098 mm) şi una cu ampatament mărit (lungime totală: 5.238 mm). Totodată, echiparea standard include tracţiune spate şi o transmisie automată cu opt trepte, în vreme ce sistemul de tracţiune integrală xDrive se află pe lista de opţionale.
Vânzarile vor începe în ultimele luni ale acestui an.
G.C.