Potrivit unui sondaj de opinie realizat în rândul ONG-urilor din România, cele mai importante domenii în care este necesară implicarea companiilor sunt educația, sănătatea și antreprenoriatul social
Cea mai importantă sursă de venit a ONG-urilor o reprezintă în continuare sprijinul financiar din partea companiilor, urmat de fonduri europene și sumele privind redirecționarea a 2% din impozitul pe venit. În același timp, o altă nevoie importantă a sectorului non-guvernamental este aceea de voluntari cu expertiză în anumite domenii.
Potrivit studiului „Societatea civilă – nevoi și asteptări”, realizat de Cult Market Research, cu ajutorul reprezentanților sectorului nonguvernamental din țară, cele mai importante probleme cu care România se confruntă în prezent sunt fie de ordin social (sărăcia și incluziunea socială a grupurilor defavorizate), de ordin economic (șomajul, venituri reduse și lipsa de sprijin a IMM-urilor), dar și în domeniile educației și sănătății.
Conform sondajului de opinie, principalul domeniu în care companiile din România ar trebui să se implice este educația (93%). Pe lângă acest domeniu, 89% dintre reprezentanții societății civile consideră că sănătatea ar trebui să fie un alt domeniu prioritar pentru companiile românești, în timp ce 83% consideră că inițiativele de antreprenoriat social trebuie sprijinite și încurajate.
Potrivit reprezentanţilor ONG-urilor participante la studiu, 67% consideră că OMV Petrom este cea mai implicată companie în susţinerea şi dezvoltarea de proiecte pentru educaţie, urmată de Vodafone (23%) și ING Bank (17%).
La publicarea acestui rezultat, Mona Nicolici, Manager al Departamentului de Sustenabilitate din cadrul OMV Petrom a declarat: Rezultatele studiului sunt foarte importante pentru noi, pentru că reprezintă o confirmare a efortului companiei noastre în susținerea educației din România, prin programe precum Școala și Tabăra din Țara lui Andrei, Olimpicii Petrom, programe de educație antreprenorială sau de prevenire a abandonului școlar. Educația este cel mai important domeniu pentru o țară și tocmai de aceea OMV Petrom va rămâne un partener de încredere al Educației din România.
Studiul „Societatea civilă – nevoi și așteptări” a fost realizat de Cult Market Research pe un eșantion reprezentativ de 100 de organizații non-guvernamentale in perioada aprilie – mai 2015.
Olimpia Diaconiuc