De la apariția noului iPhone, majoritatea materialelor din presă expuneau performanța acestui nou smartphonet, insă doar la câteva zile de la startul livrărilor au fost raportate probleme.
Reamintim că și la celelalte versiuni iPhone au fost semnalate diverse probleme: iPhone 4 a avut probleme cu antena, iar iPhone 4S a avut dificultăți privind durata scurtă de viaţă a bateriei.
De la lansarea Iphone 5 și până în prezent au fost vândute un număr de peste 5 milioane de unităţi, însă deja se înregistrează plângeri privind device-ul recent lansat de Apple.
Se pare că decizia Apple de a echipa iPhone 5 cu un ecran mai subţire şi mai uşor faţă de modelele anterioare este una din cauzele capacităţii insuficiente de producţie care a determinat vânzări sub estimări în weekendul de debut al Iphone 5.
Una dintre problemele raportate este faptul ca lumina ecranului iese prin spaţiul dintre carcasă şi ecran, acest lucru fiind cauzat de un defect din partea de sus a unor terminale de culoare albă.
Mai mulți cumpărători au semnalat faptul că au primit smartphone-ul in cutie, cu urme de lovituri şi zgârieturi de-a lungul marginilor rotunjite. Deoarece partea de sus a gadget-ului este vopsită, scoate la iveală materialul argintiu de sub aceasta la orice lovitură, consumatorii reclamând și faptul ca Iphone-ul 5 se zgârie foarte ușor.
O altă reclamație se referă la conectarea defectuoasă a smartphon-ului la internet, conexiunea fiind foarte lentă sau chiar uneori imposibil de efectuat.
Se pare că tot mai mulți specialiști în domeniu încep sa ia in considerare o eventuală chemare în service a primelor exemplare din iPhone 5.