Grupul ungar MOL a anunțat pentru 2015 o creștere cu 17% a cantităților de carburanți vândute în rețeaua de benzinării din România, la 586 kt, de la 501 kt în anul 2014, în principal ca urmare a extinderii anorganice a rețelei de benzinării. În statistică, sunt incluse benzina, motorina, GPL și lubrifianți.
MOL România a integrat din februarie 2015 42 de benzinării preluate de la Agip, printr-o tranzacție semnată în 2014. Compania deține în prezent peste 200 de stații în România.
”Pe ansamblul anului anterior, vânzările de motorină au avansat cu 15%, la 419 kt, în timp ce vânzările de benzină au urcat cu 18%, la 152 kt. În trimestrul al patrulea al anului 2015, vânzările retail ale Grupului MOL în România au crescut cu 20% în volum comparativ cu același interval al anului 2014, la 153 kt. Motorina a generat vânzări de 110 kt în Q4, în urcare cu 20%, iar benzina a avut vânzări de 39 kt, cu 18% mai mult față de intervalul corespunzător din 2014”, potrivit unui comunicat al companiei.
Grupul MOL are operaţiuni în peste 40 de ţări, 27.000 de angajaţi, patru rafinării şi două unităţi petrochimice în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de circa 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 11 țări.
Rezultate financiare ale Grupului:
- Segmentul Downstream a consemnat anul trecut cel mai bun rezultat financiar din istoria sa, având o contribuție de peste două ori mai ridicată la rezultatul Grupului ca în anul 2014. Producția segmentului Upstream (explorare și producție de hidrocarburi) a crescut cu un ritm anual de 7%, până la un nivel mediu de 104 mii barili echivalent petrol pe zi, susținută de succesul eforturilor de intensificare a producției în regiunea Europei Centrale și de Est.
- Grupul MOL și-a depășit semnificativ ținta de profit operațional pentru 2015, de 2,2 miliarde USD, înregistrând un rezultat CCS EBITDA (profit înainde de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri) de 2,5 miliarde USD, în pofida înjumătățirii cotațiilor petrolului.
- MOL a generat fluxuri substanțiale de numerar liber disponibil (2,1 miliarde USD), semnificativ mai mari decât cheltuielile de capital aferente activității organice (1,3 miliarde USD).
- Segmentul Downstream (rafinare și distribuție) a consemnat în 2015 cea mai bună performanță financiară din istoria sa, cu un rezultat operațional (Clean CCS EBITDA) de 463 miliarde HUF (1,65 miliarde USD), de peste două ori mai ridicat decât în anul anterior. Activitatea Downstream a valorificat oportunitățile generate de mediul extern, iar rezultatul EBITDA a fost generat, în proporție de 50%, de programele interne de eficientizare începute în 2011.
- Pe ansamblul Grupului MOL, ritmul de creștere a vânzărilor retail a fost anul trecut de 11%, la 3.916 kt.
- Pe segmentul Upstream (explorare și producție), în contextul înjumătățirii prețurilor petrolului, rezultatul EBITDA excluzând elementele excepționale s-a situat la 201 miliarde HUF (719 milioane USD) în 2015, în scădere cu 26%.
- Producția totală de hidrocarburi a urcat cu 7%, la 104 mii bep/zi în 2015.
V.B.