Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îi obligă pe operatorii economici să afişeze preţul cel mai mare şi preţul cel mic al unui produs cu caractere de aceeaşi dimensiune.
Dacă până acum, preţul mare era scris mic şi cel mic era scris mare, ANPC îşi doreşte ca ambele să fie afişate de aceeaşi mărime, culoare şi tip de font. Scopul care stă în spatele acestei decizii este acela de a mai evita situaţiile în care cumpărătorul vede doar unul dintre cele două preţuri, iar la final îl plăteşte pe cel mare pentru că nu are un card de fidelitate.
„Perioada în care preţul mare era scris mic şi cel mic era scris mare, pentru a vă atrage şi a vă crea situaţii nedorite şi neaşteptate, s-a încheiat!
Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la preţul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe eticheta era scris mic, mic de tot şi preţul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat!
De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista preţul pentru care trebuia folosită lupa!”, a transmis preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Adina Silav