2.4 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024 - 5:04
No menu items!

Miză de 300.000 de euro/zi din afacerea licențelor pentru microbuzele din București și Ilfov

spot_img

microbuz

Licitația pentru eliberarea licențelor de traseu, pe 6 ani, în favoarea „regilor microbuzelor” care transportă călători în Bucureşti şi în apropierea Capitalei este „un cartof prea fierbinte” pentru șeful Autorității Metropolitane de Transport București, Flaviu Hoțopan.

Înainte de Paști, în perioada de depunere a dosarelor în vederea atribuirii celor 61 de licențe de transport, instanța a decis suspendarea programului pe motiv că oficialii Autorității Metropolitane de Transport București (AMTB) ar fi întocmit greșit documentația pentru licitație. Reprezentanții unor firme de transport care au depus dosare de participare ne-au declarat că au recurs la această soluție, pentru a bloca licitația, pe care o considerau inechitabilă.

„Vom face adresă ministrului Transporturilor, Dan Șova și vom cere demisia directorului AMTB, Flaviu Hoțopan. Corpul de Control al ministrului Transporturilor să verifice întocmirea actelor privind condițiile de participare și criteriile de evaluare. Licitația încalcă legislația națională și internațională. Autoritatea Metropolitană de Transport București interzice firmelor care au sediul în alte orașe, sau în alte țări, să participe la atribuire”, ne-au declarat reprezentanții unor firme de transport.

Ei se simt nedreptățiți cu privire la unele criterii. De exemplu, la capitolul criterii de evaluare au fost introduse anumite condiții prin care se pot utiliza și autocare Euro 5. În baza unor directive, toate autocarele trebuie să fie Euro 6. De asemenea, câștigătorii vor fi aleși în funcție de vechimea neîntreruptă a operatorului de transport pe fiecare traseu sau segment de traseu, au mai explicat reprezentații firmelor de transport.

Programul de transport cuprinde 61 de trasee. „Fiecare traseu înseamnă între 4.000 și 5.000 de euro/zi evaziune fiscală. Firmele de transport din București pun monopol pe traseele din jurul Capitalei. Și așa cum se știe la toate nivelurile de decizie, călătorii plătesc biletele dar nu le primesc, așa că înregistrarea acestora în contabilitatea sau în register este la bunul plac al șoferilor și patronilor lor, care câștigă bani la negru”, au precizat sursele citate.

Conform calendarului prezentat de AMTB, atribuirea licențelor de traseu ar trebui să aibă loc pe 26 mai 2014. În perioada 27 mai-1 iunie se depun cererile de eliberare a licențelor de traseu. În luna iunie începe o a doua sesiune de atribuire, pentru grupele de trasee cu licențe neatribuite sau nesolicitate.

CRITERII DE EVALUARE a operatorilor de transport rutier în vederea atribuirii licenţelor pentru traseele/grupele de trasee cuprinse în programul de transport public de persoane cu autobuzele, prin servicii regulate, între unităţile administrativ-teritoriale în zona metropolitană Bucureşti

1) Capacitatea de transport a autobuzului cumulativ pe scaune şi în picioare:

 a)  peste 50 locuri-6 puncte;

 b)  între minim 30 locuri şi 50 locuri, inclusive-3 puncte.

2) Gradul de siguranţă al persoanelor transportate:

a) dotare cu ABS-5 puncte;

b) monitorizare video interioară a autobuzului-3 puncte.

3) Condiţiile de confort pentru persoanele transportate:

a) dotarea autobuzului cu instalaţie de aer condiţionat (pentru salonul pasagerilor)-10 puncte;

b) tip suspensie autobuz:

– pneumatică (punte faţă sau spate)-5 puncte;                                                        

c) instalaţia de încălzire a autobuzului:

– independentă de motor-3 puncte;

– fără instalaţie de încălzire independentă de motor-0 puncte;

d)   dotarea cu sistem de informare a călătorilor, conform Regulamentului pentru

efectuarea serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele, prin servicii

regulate, între unităţile administrativ-teritoriale în zona metropolitană Bucureşti:

– cu afişaj electronic-3 puncte;

– fără afişaj electronic-0 puncte.

4) Preţul biletului/călătorie:

a) mai mic sau egal cu 2 lei-20 puncte;

b) mai mare decât 2 lei și mai mic sau egal cu 2,5 lei-16 puncte;

(…)

i) mai mare decât 5,5 lei și mai mic sau egal cu 6 lei-2 puncte;

j) mai mare decât 6 lei-0 puncte.

5) Vechimea neîntreruptă a operatorului de transport rutier pe grupa de trasee:

– pentru fiecare an de vechime neîntreruptă pe fiecare traseu/segment de traseu din grupa respectiva, se acordă 1 punct;

– vechimea neîntreruptă  care depăşeşte o perioadă de 6 luni dintr-un an, se consideră un an vechime;

– nu se acordă puncte pentru executarea, de servicii transport persoane, prin curse regulate speciale.

6) Anul de fabricaţie al autobuzului:

a) anul de fabricaţie este egal cu anul atribuirii-10 puncte;

(…)

e) anul de fabricaţie este egal cu anul atribuirii – 4 ani-7 puncte.

7) Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 10 puncte în cazul în care se află sub incidenţa Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenţei. Datele referitoare la operatorii de transport persoane care se află sub incidenţa Legii nr.85/2006 vor fi preluate de A.M.T.B. de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

8) Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu 10 puncte în cazul în care înregistrează obligaţii bugetare datorate şi neachitate, conform Certificatului de atestare fiscală.

Sursa: www.atmb.eu

Ștefan Etveș