Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, vineri, că aproape toată rețeaua feroviară din România trebuie să intre în reabilitare.
“Pe PNRR sunt prinse 13 miliarde de euro, din această sumă, peste 4 miliarde sunt bani pentru infrastructura feroviară. Rețeaua este bună, ca termen este depășită. Aproape toată rețeaua feroviară din România trebuie să intre în reabilitare”, a afirmat Sorin Grindeanu, la Digi 24.
El a menționat că statul român a rămas dator major cetățenilor din punctul de vedere al infrastructurii de transport.
“Eu sunt conștient de acest lucru. Desene cred că avem pentru următorii 50 de ani, din păcate lipsește punerea în practică.
Mi-aș dori ca la anul, și nu e imposibil, să fiu cel care semnează cea mai mare sumă de contractare pe proiecte de investiții din istorie. Iar targetul meu este de 10 miliarde de euro pentru anul 2022. Din cele trei surse, fie că vorbim de vechiul exercițiu bugetar al UE, noul exercițiu, PNRR și bugetul de stat”, a spus Grindeanu.
Potrivit acestuia, centura Timișoarei trebuia să fie 70% gata, însă stadiul este de 40%. Termenul de finalizare este martie 2022.
“La cum văd că se desfășoară lucrurile acolo e aproape imposibil. Unii care câștigă licitații nu mai au forța să ducă la bun sfârșit. Sunt și exemple pozitive: legătura la podul de la Giurgiu, nu e o lucrare mare, dar se termină mai repede”, a arătat Grindeanu.
El a precizat că vrea să facă un registru al constructorilor și al utilajelor.
“Trebuie să așezăm cadrul. Registrul utilajelor: de prea multe ori s-au mutat la mai multe licitații cu aceleași utilaje. Ne ajută. Să vedem live, de ce să nu vadă românii cum se lucrează pe autostrăzi. De ce să nu vedem pe site-ul ministerul Transporturilor cum se lucrează pe autostrăzile din România, în direct?”, a afirmat ministrul.
În ceea privește restructurarea TAROM, Grindeanu a subliniat că situația nu este simplă.
“S-a depus o cerere la Comisie pentru 190 de milioane de euro. Pentru asta, TAROM trebuie să facă niște lucruri. Aceste lucruri țin de optimizarea activității, rudele, eficența economică, aceste lucruri sunt prevăzute ca borne în PNRR și trebuie să se întâmple la anul și le voi urmări. Nu vreau să ajungem ca alte state care și-au pierdut companiile naționale. Suntem într-o perioadă în care evaluăm. Nu poate nimeni să vină să îmi impună persoane care să conducă anumite structuri din ministerul Transporturilor. Dacă va fi cazul, vor veni oameni care vor ști să facă treabă”, a spus ministrul Transporturilor.