5.2 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024 - 5:39
No menu items!

Ministrul „genunche”, discurs halucinant în Parlament: „Greșelile se pot corecta, erorile nu”

spot_img

Ministrul educației, Liviu Pop, a dat, luni, în Parlament – la dezbaterea moțiunii simple de cenzură, care a fost respinsă – o nouă dovadă de necunoaștere a limbii române. Așa cum a obișnuit deja, discursul acestuia conține  grave erori de vocabular.

Spre exemplu, Pop a utilizat drept antonime două sinonime perfecte „greșeală” și „eroare” (Dicționarul Explicativ al Limbii Române definește „greșeala” prin „eroare” și invers – n.r.). Sau expresii de genul: „toți elevii au avut manuale pe bănci, cu excepția unor manuale de clasa a V-a”.

Situația învățământului pe care o apreciați drept dezastruoasă este rezultatul unor acumulări în timp, al unor factori independenți de actele, faptele și declarațiile mele ca ministru, din simplu fapt că sunt anterioare datei la care am preluat portofoliul de la Educație„, a spus Liviu Pop în plenul Senatului.

Mi s-au adus nenumărate reproșuri în ultimele luni de când am preluat conducerea acestui minister, multe dintre ele de ordin personal: cum scriu, cum mă exprim. Nu voi încerca să mă disculp. În viața, ca și în politică, există greșeli și există erori. Este esențial însă faptul că greșelile se pot corecta. Erorile nu. La cursurile Facultății de matematică se vorbește și despre erorile statistice, care sunt de două feluri: sistematice și nesistematice. Între acestea din urmă (…) se disting erorile de tipul trei care se referă la actul de a încerca să rezolvi exact o problemă greșit formulată. Aceste fapte sunt de nivel individual, dar când comiți erori de tipul trei, nivelul nu mai este individual, ci mai grav colectiv și persistent în timp. Iată de ce îmi însușesc criticile relative la greșeli. După puterile mele încerc să le corectez, dar consider că este esențial să evit erorile ce induc efecte colective și persistente în timp. De aceea vă spun că până nu vom putea garanta un conținut de calitate, nu vom pune pe masa elevilor orice și oricând„, a afirmat ministrul Educației.

El a mai susținut că în prima zi de școală toți elevii au avut manuale pe bănci, „cu excepția unor manuale de clasa a V-a pentru care au fost elaborate noi programe școlare”.

Moțiunea simplă a PNL „O Românie fără educație de calitate este o Românie săracă” a fost respinsă, luni, de Senat. În favoarea moțiunii au fost doar 41 de voturi, 68 au fost împotrivă și 9 senatori s-au abținut. 

Ministrul educației este cunoscut și sub porecla de „ministrul genunche”, după ce a scris, pe pagina sa de Facebook, „genunche”, în loc de „genunchi”.

Tot el este cel care a revoltat opinia publică atunci când a spus că „Educația e gratuită conform Constituției. În fapt, cineva trebuie să asigure această gratuitate. Statul asigură o parte din gratuitate, părintele asigură altă parte din gratuitate, copilul nu plătește nimic”.

Iar discursul pe care l-a susținut la deschiderea noului an școlar a fost plin de greșeli gramaticale.

R.D.