După ce a cheltuit aproape 1 milion de euro pe consultanță în procesele de privatizare a CFR Marfă, din 2012 și 2013, Ministerul Transporturilor a alocat încă aproximativ 500.000 de euro pentru specialiștii care dau indicații în cazul procedurii de vânzare a operatorului feroviar de stat.
Dacă în 2012, contractul de consultanță pentru vânzarea CFR Marfă a costat 375.000 de euro, iar în 2013, 570.000 de euro pentru aceleași servicii, în acest an, Ministerului Transporturilor plătește aproximativ 480.000 de euro, fără TVA, specialiștilor care oferă opinii comisiei de privatizare pentru privatizarea companiei feroviare.
Ministerul Transporturilor a publicat programul anual al achizițiilor publice pentru anul 2014. Serviciile de consultanță în procesul de privatizare a CFR Marfă sunt estimate la aproximativ 2,17 milioane de lei, fără TVA. Pe lista programului de achiziții figurează și acordul cadru semnat pe o perioadă de patru ani, 2013-2016, în valoare totală de aproximativ 140.000 de euro, pentru servicii de reparare și întreținere computere personale și echipamente de birotică.
Surse avizate din Ministerul Transporturilor ne-au explicat că banii pentru promovarea privatizării CFR Marfă nu s-au consumat. „Din cei aproximativ 500.000 de euro alocați pentru promovarea procesului de privatizare a CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a cheltuit câteva mii de euro. Anul trecut s-au publicat câteva anunțuri de privatizare în ziare, restul de bani se va utiliza în acest an pentru campanii de publicitate internă şi internaţională în vederea promovării proiectului de privatizare prin vânzarea pachetului majoritar de acţiuni”, ne-au precizat sursele citate.
CFR Marfă dispune de un parc de material rulant alcătuit din aproximativ 39.000 de vagoane, din care 23.000 de vagoane utilizate în mod curent şi 900 de locomotive.
Programul anual al al achizițiilor publice pentru anul 2014
Ștefan Etveș