Ministerul Trasporturilor face eforturi disperate să scape de CFR Marfă, „gaura neagră” a Guvernului Victor Ponta în care se pompează bani pentru a ține în viață o companie aflată în pragul falimentului.
Oficialii Ministerului Transporturilor au cerut Guvernului Victor Ponta ca banii obținuți din vânzarea acțiunilor societăților comerciale aflate sub autoritatea MTI să fie utilizați pentru reluarea privatizării CFR Marfă. Dacă Guvernul nu aprobă ordonanța inițiată de Ministerul Transporturilor și CFR nu va mai fi privatizată conversia datoriilor în acțiuni, de aproape 500 milioane de euro, va fi anulată și operatorul feroviar intră în faliment. Potrivit notei de fundamentare a Ordonanței de Urgență a Guvernului privind asigurarea condițiițor de finanțare a activităților legate de organizarea și desfășurarea proceselor de privatizare derulate de Ministerul Transporturilor în perioada 2013-2014, „În lipsa continuării privatizării, conversia realizată conform actelor normative mai sus invocate este pasibil a fi anulată, cu toate efectele subsecvente”. “Neadoptarea unor măsuri urgente de asigurare a resurselor financiare necesare bunei desfăşurări a activităţilor de administrare şi pregătire a privatizării poate atrage disfuncţionalităţi majore în calendarul preconizat pentru respectarea angajamentelor asumate de Guvernul României faţă de organismele financiare internaţionale la reluar ea procedurii de privatizare. (…). Astfel, situaţia economico – financiară a CFR Marfă s-ar deteriora ireversibil, determinând influenţa negativă a rezultatului exerciţiului financiar, ceea ce concură la influenţarea negativă a situaţiei economico-financiare a ţării, conform monitorizării la care este supusă CFR Marfă de către FMI. Toate aceste elemente descrise vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare face obiectul unei ordonanţe de urgenţă”, se arată în nota de fundamantare.
„Ratarea privatizării CFR Marfă a costat aproape 1 milion de euro”
Liderii de sindicat din CFR Marfă ne-au declarat că Ministerul Transporturilor, în 2013, a alocat cel puțin 100.000 de euro numai pentru salariile membrilor comisiei de privatizare a operatoruluiu feroviar. „ Ratarea privatizării CFR Marfă a costat aproape 1 milion de euro. După ce au dat chix cu privatizarea CFR Marfă acum se caută bani pentru reluarea provedurii de vânzarea a pachetului majoritar deținut de Ministerul Transporturilor la CFR Marfă. Ministerul Transporturilor trebuie să facă rost de bani pentru publicarea anunţului privind selectarea unui nou consultant de privatizare, în presa internă şi internaţională, realizarea unui due diligence juridic, tehnic,
comercial, de mediu și economic de către consultant, evaluarea companiei de către consultant, elaborarea documentelor procedurii de privatizare, publicarea anunţului de vânzare de acţiuni în presa internă şi internaţională, organizarea unei camere de date pentru informarea adecvată a investitorilor și organizarea licitației”, ne-au explicat liderii de sindicat.
Ștefan Etveș