1.3 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 23:08
No menu items!

Mecanicul trenului care s-a ciocnit cu un alt tren la Fetești era băut și adormise. Ce a decis ministrul Transporturilor

spot_img

Mecanicul trenului de marfă care a intrat în alt tren, în noaptea de miercuri spre joi, la Fetești, adormise și era sub influența băuturilor alcoolice, a declarat joi dimineață, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă care a mai spus că „nu e o dimineață bună pentru sistemul feroviar”.  Ulterior, ministrul Drulă a decis să interzică operatorului feroviar, al căruit angajat a provocat accidentul, să mai facă transport feroviar. 

Mai mult, ancheta declanșată după ciocnirea celor două trenuri a scos la iveală că nici sistemul de frânare automată nu era funcțional.

„Vreau să transmit un semnal foarte clar către acești operatori de marfă, din zona privată, că nu se mai pot juca cu sigurața pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Sistemul de frânare automat nu era funcțional, ancheta o să spună de ce. Din primele informații, lucrurile nu erau în regulă nici la nivelul stării mecanicului de locomotivă. Din ce am înțeles, da, a adormit, înțeleg că era și sub influența băuturilor alcoolice. Există controale și inspecții care se fac ca în trafic, nu verifică fiecare șofer, se fac prin sondaj. Nu sunt testați toți mecanicii de locomotivă, nu cred că se întâmplă asta în nicio țară din lume”, a declarat Drulă.

Ulterior, ministrul Transporturilor a luat decizia de a interzice operatorului privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, Tim Rail Cargo, să mai facă transport feroviar.

Deciziile luate de ministrul Transporturilor după accidentul feroviar de la Fetești, în urma căruia au deraiat în total 18 vagoane, iar circulația feroviară a fost dată peste cap.

1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Feteşti, nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar ca urmare a restricţionării certificatului de siguranţă.

2) Autoritatea pentru Siguranţă Feroviară va declanşa controale la operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranţă.

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancţiunile pentru încălcarea normelor de siguranţă atât pentru operatori, cât şi pentru personalul acestora.

4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanţii tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă şi călători licenţiaţi.

C. Dumitrescu