Măsura care a intrat în vigoare de la 1 iulie și care prevede că șoferii de TIR şi autocare vor intra în carantină dacă nu sunt vaccinaţi anti-COVID, îi revoltă pe aceștia.
Guvernul a decis ca șoferii de TIR nevaccinați, care se întorc din zonele roșii și galbene, să intre automat în carantină, fără nicio excepție.
Pentru că mulți dintre șoferi nu s-au vaccinat anti-COVID, carantinarea lor, după fiecare cursă externă, va aduce pierderi financiare majore.
De teamă că noile reglementări i-ar putea falimenta, transportatorii nu exclud varianta de a da statul în judecată.
„Sunt contracte la oră, la minut, mai ales cei din automotive… Toți o să înregistreze niște pierderi de nu ne putem gândi. Un abuz, în ultima perioadă, în țara noastră, în domeniul transportului, din abuz în abuz se trece”, a spus Adrian Pop, administratorul unei firm,e de transport.
Transportatorii din Arad se vor întâlni pentru a stabili o strategie, în contextul noilor reglementări.
Șoferii de TIR, care făceau parte din categoriile exceptate de la carantinare, sunt revoltați de noua măsură și consideră că au parte de un tratament injust.
„Cum de toate statele au inteles importanta muncii noastre in aceste vremuri si tocmai acasa la noi suntem tratati ca animalele si inchisi in propriile locuinte, asta dupa ce stam inchisi cu lunile in cabine departe de familie si tot ce inseamna o viata normala?”, a declarat un șofer.
Transportatorii români sunt într-o situație dificilă. Pe de o parte, nu își pot obliga angajații să se vaccineze, pe de altă parte, în lipsa șoferilor imunizați anti-COVID, riscă să piardă din contracte.
„Este un risc pe care nu vrem să îl luăm în calcul, să pierdem curse sau personal pentru că toţi avem în spate bănci, rate. Este o situaţie disperată pentru noi”, a spus Vlad Betea, administrator la o firmă de transport.
De la 1 iulie 2021 șoferii de TIR nevaccinați nu mai sunt exceptați de la carantină. Odată reveniți din țări cu risc epidemiologic ridicat, vor fi obligați să intre până la 14 zile în carantină.