Registrul Auto Român (RAR) va verifica toate mașinile provenite de pe piețele externe, dar, în România, nu a intrat niciun autovehicul din SUA marca Volkswagen, produs în perioada 2008 – 2015.
Reprezentanții RAR au precizat că „în România, constructorul nu poate să spună că îndeplinește standardele de noxe pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplinește. Dacă ar fi venit mașini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară mașina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe”, au precizat reprezentanții RAR.
Potrivit surselor citate, în SUA fiecare constructor își face propriile măsurători. „Acolo este self-certification. Fiecare constructor își face el, știe ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplinește că își face singur măsurătorile și când apare un control de la stat atunci se dovedește dacă sunt sau nu reale”, au arătat sursele citate.
În primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi și second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Din acestea, 4.675 au fost mașini noi, în creștere cu 16% față de perioada similară din 2014, iar 44.811 unități au fost second-hand, potrivit statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/.
Volkswagen, considerat cel mai mare producător auto din lume, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificate datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că ar putea fi afectate 11 milioane de vehicule vândute în întreaga lume.
Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 — 2015 sub brandurile Volkswagen și Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunțat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.
Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.
Oficiali din Germania și Franța au anunțat marți că investigațiile anunțate de autoritățile de reglementare din SUA, care au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, ar trebui extinse pentru a include întreaga industrie auto, transmit MarketWatch și Reuters.
Acțiunile Volkswagen înregistrau marți la bursă un declin de 17,5%, la 110,20 euro, comparativ cu o scădere de 20% luni, după ce compania a anunțat provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, transmit Bloomberg și Reuters.
Din cauza declinului acțiunilor, VW a pierdut luni aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piață. În acest an, titlurile companiei au scăzut la bursă cu 41%.
Publicația „Tagesspiegel” a anunțat, marți, citând surse din Board-ul de supraveghere al companiei germane, că directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, va fi demis în urma acuzațiilor autorităților din SUA privind instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la mașinile diesel comercializate de cel mai mare producător auto din lume, transmite Reuters.
Emanuel Stan