Aproximativ 20% din școli nu sunt conectate la internet, a anunțat premierul Ludovic Orban, care a precizat că obiectivul pe care Executivul și-l impune este să asigure “conexiunea la internet a tuturor școlilor”. Cursurile vor începe la 14 septembrie, așa cum era planificat, iar în școli “acolo unde începe activitatea normal, va fi necesar portul măștii atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi și personalul auxiliar”, scrie Edupedu.ro.
“Acolo unde este posibilă despărțirea prin plafoane de plexiglas este important ca acest lucru să se realizeze”, a declarat Orban, făcând referire la plafoanele introduse de unele școli pe băncile elevilor.
Ludovic Orban a prezentat în fața camerelor reunite ale Parlamentului raportul cu măsurile luate de Guvern pentru deschiderea şcolilor, începând de la 14 septembrie 2020.
- Pe 14 septembrie va începe anul școlar. Sigur că trebuie să se faca in niste conditii care sa tina cont de situatia epidemiologică. Din acest motiv am luat decizia sa deschidem scoala diferențiat, pe baza deciziilor luate in prima faza de CA, ISJ, DSP-uri si Comitetele de Situatii de Urgență.
- Există 3 situații; verde, galbenă și roșie. Aici e vorba despre numărul de infectări, sub 1, între 1-3 și 3 în ultimele 14 zile. În funcție de situația din ficare comunitate locală, se poate deschide școala. Acolo unde situația epidemiologică indică un risc mare, școala va începe online.
- Am constituit un comitet interministerial care coordonează activitatea de început a anului școlar, coordonat de vicepremierul Turcan.
- În școli, acolo unde începe activitatea normal, va fi necesar portul măștii atât pentru cadrele didactice, cât și pentru elevi și personalul auxiliar.
- Acolo unde este posibila despărțirea prin plafoane de plexiglas este important ca acest lucru să se realizeze.
- Toate școlile trebuie sa fie pregătite cu substanțe de dezinfecție, cu dezinfectanti la dispozitia cadrelor didactice si elevilor.
- Am alocat resurse importante pentru creșterea capacitatii de realizare a cursurilor online
- Aproximativ 20% din școli nu sunt contectate la internet și împreună cu ANCOM și cu operatorii de telefonie mobilă și cu autoritățile locale vom găsi soluții pentru a asigura conexiunea la internet al tuturor școlilor – acesta este obiectivul pe care îl avem.
- De asemenea, fiecare școală trebuie să aibă acces la platforme pentru lecțiile online, va exista posibilitatea de acces gratuit pentru platforme de învățare în fiecare școală. Google a pus la dispoziție gratuit o astfel de platformă, spre exemplu.
- A treia direcție de acțiune este asigurarea accesului la cursurile online pentru elevii care nu dispun de tablete sau claculatoare.
- Pentru a le asigura accesul, am alocat din fondurile de rezervă suma necesară pentru achiziția a 250.000 tablete, săptămâna viitoare vor fi stabiliți câștigătorii licitației
- Pe lângă asta, am disponibilizat din fondurile europene 125 de mil euro care vor fi destinați decontării cheltuielilor făcute de autoritățile locale pentru achiziționarea a 200.000 de laptopuri suplimentare pentru care asigurăm finanțare suplimentară de 50 de milioane și restul banilor vor fi pentru cheltuielile de achiziționare a mijloacelor de protecție sanitară, a dezinfectanților și de cisterne sanitare pentru asigurarea de apă curentă acolo unde este nevoie.
- Organizăm activități de creștere a competențelor cadrelor didactice de a preda online, prin casele corpului didactic, servicii de training.
- Sunt zeci de mii de cadre care participă la aceste cursuri și își îmbunătățesc capacitatea de a utiliza online-ul.
- Din fondurile de la Banca Mondială, 1164 de unități școlare vor primi laptopuri și camere web.
- Avem nevoie în mod clar de cooperarea atât au autorităților locale, a managerilor de școli, implicarea păriniților, cadrelor didactice pentru a putea asigura dreptul la educație pentru fiecare copil din România
Un reprezentant al Ministerului Educației a afirmat, marți, în cadrul discuțiilor din Comisia pentru Învățământ din Parlament, că Ministerul a renunțat la ideea triajului epidemiologic la începutul orelor, pentru că presupune alocarea unui timp îndelungat, prin urmare responsabilitatea va aparține părinților. Reprezentantul unei asociații a păriniților a criticat însă în termeni duri întârzierea publicării normelor privind revenirea la școală în contextul pandemiei de către Institutul Național de Sănătate Publică.
„S-a discutat despre începerea școlii și tunurile principale au fost puse pe reprezentanții Ministerului Educației fiindcă așteptăm ghidul de la INSP (Institutul Național de Sănătate Publică, aflat în subordinea Ministerului Sănătății, ai cărui experți redactează în prezent celebrul ghid sanitar). Nu știu de ce întârzie atât de mult, avem doar o variantă inițială nefinalizată și urma să ne întâlnim pentru varianta actualizată, însă lucrul acesta nu s-a mai întâmplat. Nu înțeleg de ce este atât de secret totul, de ce nu desecretizează acest ghid. Înțeleg că ori săptămâna aceasta, ori săptămâna viitoare s-ar putea să-l pună în dezbatere publică, unde va trebui să stea câteva zile, deci îl vom avea în varianta lui finală abia la începutul lui septembrie. Profesorii, directorii vor ști abia atunci cum să se organizeze, e târziu”, atrage atenția reprezentantul părinților într-un interviu petru Edupedu.ro.