AB InBev intenționează să vândă brandurile SAB Miller din Europa Centrală şi de Est, inclusiv Pilsner Urquell, înainte de decizia Comisiei Europene de a aproba tranzacţia evaluată la peste 100 miliarde de dolari.
Activele sunt evaluate la circa 5 miliarde de dolari, conform analiştilor Exane BNP Paribas, care estimează că acestea fac 2,3 miliarde de dolari din vânzări şi 450 milioane de dolari ca venituri înainte de taxe şi impozite pentru SAB Miller, scrie The Wall Street Journal, citat de Mediafax.
Potenţiala vânzare anunţată astăzi include şi brandurile poloneze Tyskie şi Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandul românesc Ursus. Estul Europei nu a fost niciodată un focus major pentru AB InBev, iar posibila vânzare este menită să aducă circumstanţe atenuante îngrijorărilor pe care le-ar putea avea Comisia Europeană privind tranzacţia care aşteaptă ultimele aprobări.
Anheuser-Busch (AB) InBev a lansat la finalul anului trecut o ofertă oficială de circa 107 miliarde de dolari pentru SABMiller, marcând astfel încheierea unui acord îndelung anticipat ce combină cei mai mari producători de bere ai lumii într-o companie care controlează aproximativ jumătate din profitul industriei.
Pentru a se asigura că această tranzacţie va primi aprobarea autorităţilor, AB InBev a luat în ultimul timp o serie de măsuri. Recent, AB InBev a acceptat oferta Asahi Group pentru brandurile premium Peroni şi Grolsch, dar şi pentru brandul britanic Meantime. Analiştii companiei de investiţii Exane spus că Asahi ar putea fi un potenţial cumpărător al unor active oferite spre vânzare astăzi, conform The Wall Street Journal.
În România, SAB Miller este prezent prin Ursus Breweries, care are în portofoliu branduri precum Ursus, Peroni, Ciucaş sau Timişoreana şi trei fabrici, la Braşov, Timişoara şi Buzău. Compania Ursus Breweries este deţinută de SAB Miller de circa două decenii şi a ajuns anul trecut la afaceri de 1,4 mld. lei (peste 310 mil. euro).
Emanuel Stan