Şoferii ar putea circula până la finalul anului pe încă 58 de kilometri de autostradă în România, arata rapoartele din teren ale constructorilor, potrivit ziare.com.
Autorităţile estimează că, până la finalul anului 2020, ar putea fi gata tronsonul Râşnov – Cristian, centura Bacaului şi lotul 1 din Sebeş – Turda.
Lista de şosele de mare viteză a României s-ar putea actualiza în 2020 cu încă 81 de kilometri, ajungând la totalul de 931 de kilometri.
Ministrul Transporturilor Lucian Bode declară, recent, că anul acesta vor fi gata tronsonul de autostradă Râşnov – Cristian, varianta ocolitoare a municipiului Bacău şi lotul 1 al autostrăzii Sebes-Turda. Lucrările la cele trei sectoare sunt aproape de finalizare, unele cu un stadiu fizic de peste 90%, dar rămâne de văzut dacă promisiunea se va îndeplini.
Tronsonul de autostradă Rasnov-Cristian
În luna august a acestui an, stadiul fizic al lucrărilor era de 60% la sectorul Râşnov – Cristian, care face parte din lotul 2, tronsonul Comarnic – Braşov, ce ţine de autostradă Bucuresti-Brasov. În octombrie, stadiul fizic este de aproape 65%, potrivit datelor Companiei de Drumuri.
Lotul care ar putea fi deschis anul acesta are o lungime de 10 kilometri, din care 6,3 kilometri în regim de autostradă şi 3,7 kilometri la profil de drum de legătură cu patru benzi.
În iunie 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat câştigătorul licitaţiei în valoare de 118 milioane de lei: asocierea Alpenside – Specialist Consulting, care avea la dispoziţie 24 de luni pentru execuţie. Lucrările la cei 10 kilometri de drum de mare viteză au început în mai 2019 şi ar putea fi gata înainte de termen.
Lotul 1 din autostrada Sebeş – Turda
Lucrările la lotul 1 din autostrada Sebeş – Turda, în lungime de 17 kilometri, sunt realizate de asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Pomponio Construcţii, care a ajuns la stadiul fizic de 92,5%. Valoarea proiectului este de 541,7 milioane de lei
Potrivit contractului semnat în anul 2014, acest segment de autostradă ar trebui să fie deschis în ultima zi a acestui an, 31 decembrie 2020.
Asociaţia Pro Infrastructura avertizează, însă, că „mobilizarea costructorului italian Pizzarotti nu este nici pe departe suficientă pentru a putea deschide circulaţia în luna decembrie a acestui an. Se pare că antreprenorul se foloseşte de toate chichiţele contractuale posibile pentru a împinge termenul de finalizare cât mai departe în 2021, în timp ce şoferii stau zilnic blocaţi zeci de minute în trafic pe DN1, între Sebeş şi Albă Iulia”.
23 km autostradă, până în octombrie 2020
Vineri, 4 septembrie, a fost deschisă circulaţia pe lotul de autostradă care se leagă direct la reţeaua de şosele de mare viteză a Ungariei, fiind primul tronson de autostradă finalizat în acest an în România. Acest segment, parte din Autostrada Transilvania, face interconectarea autostrăzilor A3 şi M4 (România – Ungaria), deschizându-se un nou punct de trecere a frontierei între cele două ţări, Borş II.
Lotul de autostradă Biharia – Borş are o lungime de 5,3 kilometri şi a fost construit de asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Contractul a fost semnat în decembrie 2018 pentru circa 145,6 milioane de lei cu un termen de 19 luni pentru proiectare şi execuţie.
Tronsonul este prevăzut cu nodul rutier Biharia, cu cinci bretele şi trei pasaje, la care se adăugă un pasaj al autostrăzii peste calea ferată şi un pasaj peste autostradă a unui drum de exploatare.
La două săptămâni distanţă, pe 18 septembrie, autorităţile au deschis circulaţia rutieră pe sectorul de autostradă Iernut – Chetani, parte din Autostrada Transilvania. Lotul, construit de asocierea Astaldi – Max Boegl România – Astalrom – Consitrans, are o lungime de 17,9 kilometri, iar valoarea contractului a fost de 437,6 milioane de lei. După deschiderea lotului Iernut – Chetani, romanii au la dispoziţie 873 de kilometri de autostradă.