Candidata independentă folosește un însemn electoral identic cu un logo creat de un român
Logo-ul de campanie al Monicăi Macovei este similar cu cel al unei mici companii românești – Good Momming. Cel care a sesizat acest fapt este Cristian Olărașu, antreprenorul care a inițiat business-ul respectiv.
Într-o postare pe Facebook, Olărașu a alăturat cele două logo-uri și a postat un comentariu ironic în engleză ”Well… Nice logo”. Logo-ul firmei Good Momming este disponibil pe site-ul crunchbase.com, într-un articol dedicat.
Majoritatea reacțiilor de pe forumuri se referă la un posibil furt intelectual. De asemenea, sunt și reacții din partea unor persoane care lucrează în domeniul publicității și care susțin că ideea este banală și că ar putea fi o coincidență.
Update 16.15
Roxana Dascălu, purtătoarea de cuvânt a campaniei Monicăi Macovei, a declarat: ”Nu ne ocupăm de furturi. Este o circumstanță neplăcută, așteptăm lămuriri de la furnizorul acestei soluții grafice și revenim cu un comunicat de presă”.
Update 16.29
Un specialist din domeniul advertising a afirmat pentru Sursa Zilei că vina aparține atât firmei furnizoare cât și beneficiarului (echipa de campanie), care ar fi trebui să verifice dacă logo-ul respectiv mai este folosit în spațiul public. Această verificare se poate face foarte ușor, prin folosirea funcției de căutare foto, la Google.
Update 18.02
O stilizare asemănătoare a literei ”M” apare pe coperta albumului ”Don’t Kill the Magic” al trupei de raggae canadiene Magic!
Știre în curs de actualizare