Autoritatea de Reformă Feroviară a anunțat, luni, că a anulat licitația pentru achiziția a 40 de trenuri electrice regionale (RE-R), cel mai mare contract de achiziție material rulant din România, și că va organiza o nouă licitație pentru aceste rame. Licitația a fost lansată inițial pe 3 aprilie 2019, adică acum aproape doi ani și jumătate, și a trecut deja prin amânări, suspendări și o altă anulare.
„Vineri, 20 august 2021, a fost finalizată implementarea măsurilor dispuse în Decizia […] Curţii de Apel Bucureşti (CAB), prin care ARF a fost obligată să identifice o modalitate unică de calcul a consumului de energie electrică şi să reevalueze ofertele din punct de vedere energetic, în măsura în care este posibilă compararea acestora, iar în ipoteza contrară să anuleze procedura de atribuire.
În acest sens, precizăm că ARF a cooptat experţi tehnici externi, care au oferit consultanţă de specialitate şi au întocmit rapoartele tehnice respective.
În aceste condiţii, ARF a decis anularea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică privind ‘Achiziţia de material rulant nou destinat transportului regional şi suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)”, se arată într-un comunicat al ARF.
Autoritatea afirmă că va organiza, în cel mai scurt timp, o nouă licitație, ce va avea același obiectiv, după parcurgerea etapelor legale privind soluţionarea eventualelor contestaţii.
Comisia de evaluare a anulat licitaţia pentru achiziţia celor 40 de rame electrice regionale, însă prin această măsură s-a deblocat o procedură de achiziţie „care părea că se află într-o situaţie fără ieşire”, susţine preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Gigi Gavrilă.