Uniunea Europeană a aprobat legislația privind controlul conținutului on-line. Platformele de socializare riscă amenzi de până la 6% din cifra globală de afaceri dacă nu iau măsuri de limitare a răspândirii informațiilor false, a clickbaitului și a propagandei de război.
Negocierile între statele membre ale UE, Comisia Europeană și Parlament au ajuns, sâmbătă, la un rezultat final cu privire la legile privind conținutul online. Facebook, Twitter sau Google nu vor mai avea voie să țintească minori cu publicitate online, dar și să permită tehnici de manipulare care obligă oamenii să dea clic pe conținut (clickbait). De asemenea, direcționarea utilizatorilor online pe baza religiei, sexului sau a preferințelor lor sexuale va fi interzisă.
UE va forța companiile Big Tech să controleze conținutul online într-un mod mai agresiv, și să dezvăluie autorităților de reglementare din UE modul în care abordează dezinformarea și propaganda de război, pentru a limita răspândirea informațiilor false.
Companiile de internet vor trebui să ofere termeni și condiții care sunt de înțeles chiar și pentru copii. De asemenea, platformele de socializare vor trebui să aibă personal suficient pentru a se ocupa de moderarea conținutului, deoarece utilizatorii vor avea dreptul de a face sesizări și contestații în propria limbă.
Comisia va putea “impune sancțiuni eficiente și disuasive de până la 6% din cifra de afaceri globală sau chiar o interdicție de a opera pe piața unică a UE, în cazul unor încălcări grave repetate”, a declarat Thierry Breton, comisarul UE pentru piața internă.
E. Stan