Înmatriculările de automobile electrice din România au urcat, în noiembrie, la o cotă record, ca urmare a livrărilor modelului Dacia Spring, care a început deja să fie şi înmatriculat de noii proprietari. România a ajuns la o pondere a automobilelor electrice greu de imaginat în urmă cu doar câţiva ani, factorii principali fiind Programul Rabla Plus şi lansarea modelului Dacia Spring, relevă date analizate de Profit.ro.
Astfel, după doar 11 luni, cota de piaţă a vehiculelor complet electrice şi a celor hibrid, cumulată, este de 14.2% din totalul pieţei, pe fondul scăderii livrărilor de autoturisme cu propulsie pe benzină sau diesel. În acelaşi timp, volumul maşinilor complet electrice a ajuns, conform datelor analizate de Profit.ro, la 4.301 unităţi, mai mult decât dublu faţă de cele de anul trecut (2111), respectiv o creştere de 103,7%, conform Profit.ro.
Liderul pieţei de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziţie cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate şi pregătite să fie şi ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar şi plug-in.
Lider este e-Up, urmat de ID.3 şi ID.4. Hyundai (cu Kona şi Ioniq), Renault (cu modelul ZOE), Skoda cu (Enyaq), se află pe celelalte locuri ale clasamentului maşinilor electrice.