Jacques Seguela, considerat un guru al publicității și comunicării politice din Franța, se va afla în România în perioada 11-12 februarie, pentru o serie de conferințe, cu prilejul Forumului de afaceri regional „Franţa – Europa de Sud-Est”.
Seguela va susţine două conferinţe: ”Jacques Seguela, Fils de pub 2.0” şi ”Merde a la deprime, oui a la francophonie!” (”La naiba cu depresia, trăiască francofonia!”), potrivit unui comunicat al organizatorilor.
Forumul este organizat de Ubifrance – Misiunea Economică a Ambasadei Franţei la Bucureşti.
Născut în 1934, Jacques Seguela are un doctorat în farmacie, a lucrat în presă, iar la 35 de ani a intrat în lumea publicității. El s-a impus prin campanii pentru Carrefour, Louis Vuitton, Le Printemps , Citroen sau Carte Noir.
A avut succes mare cu două volume publicate – ”Nu îi spuneţi mamei că lucrez în publicitate, ea crede că sunt pianist într-un bordel” și ”Fils de pub” – considerat un manual de referinţă pentru industria publicităţii.
Consacrarea în domeniul comunicării politice a fost utilizarea sloganului ”Force Tranquille” (”Forța liniștită”) pentru campania lui Francois Mitterrand. A condus apoi campanii electorale ale unor actori politici importanţi la nivel mondial, precum Ehud Barak, Aleksander Kwasniewski şi Simeon al II-lea al Bulgariei.
Seguela a scris 27 de cărţi, a creat sau a luat parte la derularea a peste 1.000 de campanii, dintre care 20 prezidenţiale.
La Forumul de afaceri vor participa peste 100 de companii franceze şi 300 de companii din România şi din Europa de Sud-Est, din mai multe domenii: infrastructură, transporturi, energie, auto, mediu, agricultură şi industrie alimentară, e-commerce, IT&C, dispozitive şi echipamente medicale.
Vlad Bârleanu