După aproape doi ani de la semnarea contractului de reabilitare a Coridorului IV Pan-European, pe care trenurile ar trebui să circule cu viteza de 160 km/h, pe tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu linia este finalizată în proporție de numai 10%.
Deși mai au la dispoziție doar nouă luni pentru finalizarea celor aproximativ 34 de kilometri de cale ferată, italienii de la Impresa Pizzarotti au scos aproape toate șinele și au abandonat lucrările.
Surse oficiale din cadrul companiei CFR SA au declarat pentru Sursa Zilei că lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată Vințu de Jos-Coșlariu ar fi trebuit să fie gata în proporție de 30-40 la sută. „Cel mai întârziat contract de reabilitare a căii ferate este cel încheiat pentru tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu. Pe șantierul celor 34 de kilometri de cale ferată sunt mașini și utilaje și din anul 1930. Pe Coridorul IV ar fi trebuit să fie montată șină cu o lungime de 120 de metri pentru ca trenurile să poată circula cu 160 de km/oră. În plus, în caietul de sarcini este specificat că șina de cale ferată trebuie să conțină cât mai puține puncte de sudură. Cu toate acestea, firma italiană nu are macarele pentru manipularea șinelor de 120 metri. Italienii taie șina în trei bucăți, după care o sudează pe aliniamentul căii ferate. Trenurile nu vor putea circula pe acel tronson de aproximativ 34 km cu viteza maximă de 160 km/h, așa cum era prevăzut în contract”, ne-au explicat sursele citate.
Contractul de reabilitare a celor 34 km de cale ferată a fost semnat în decembrie 2011, durata lucrărilor fiind de 30 de luni. Valoarea totală a lucrărilor este de aproximativ 182 milioane de euro (85% – fonduri europene, 15% – fonduri de la bugetul de stat).
„Informațiile în relația cu presa locală nu sunt în sarcina antrepernorului”
Italienii de la Impresa Pizzarotti au refuzat să precizeze care este stadiul lucrărilor de reabilitare a tronsonului de cale ferată Vințu de Jos-Coșlariu, dacă dețin utilaje sau au închiriat macarele pentru manipularea șinelor în lungime de 120 de metri și de ce sunt întârziate lucrările de modernizare a celor aproximativ 34 de kilometri de cale ferată.
Din punct de vedere contractual, informațiile în relația cu presa locală nu sunt în sarcina antreprenorului, decât prin intermediul beneficiarului lucrării
Impresa Pizzarotti
Lucrările de reabilitare a celor 136 de km de cale ferată, cu viteză de… personal
La începutul acestei luni, compania CFR SA a actualizat stadiul de execuție a contractelor de servicii și lucrări finanțate prin POS – Transport 2007-2013. „Pe tronsonul Micăsasa-Coșlariu a fost scoasă aproape toată șina de cale ferată de pe un fir și au demarat lucrări de schimbare a traverselor. În plină vară, în lunile iulie și august, lucrările au avansat sub 5%”, ne-au precizat sursele oficiale din cadrul CFR SA.
- Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii Secțiunea Coşlariu – Simeria. Tronson Vintu de jos-Coslariu: 34 km
Valoare: 766,92 milioane de lei
Constructor: LD Impresa Pizzarotti
Stadiu execuție 31.03.2013: 8,34%
Stadiu execuție 31.06.2013: 10,1%
Termen de finalizare: 2014
- Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Tronson 1: „Frontieră – Curtici – Arad – km 614” : 41 km
Valoare: 1,08 miliarde de lei
Constructor: Asocierea Alstom Transport – Swietelsky – Astaldi – EuroConstruct Trading 98-Dafora
Stadiu execuție 31.03.2013: 24,5%
Stadiu execuție 31.06.2013: 31,8%
Termen de finalizare: 2014
- Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot Micăsasa – Coșlariu: 36 km
Valoare: 721,8 milioane de lei
Constructor: Aktor-Arcada
Stadiu execuție 31.03.2013: 9,7%
Stadiu execuție 31.06.2013: 28,5%
Termen de finalizare: 2015
- Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii, Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot Ațel – Sighișoara: 25 km
Valoare: 872,6 milioane de lei
Constructor: Asocierea FCC Construccion-Alpine Bau-Azvi
Stadiu execuție 31.03.2013: 8,9%
Stadiu execuție 31.06.2013: 13,9%
Termen de finalizare: 2015
Alexandru Maghiar
Foto glasul-hd.ro