Deși au primit banii în avans, italienii de la Impresa Pizzarotti au executat doar o treime din lucrare. Constructorii au termen până la sfîrșitul lunii iunie să finalizeze proiectul de reabilitare a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu, pe care trenurile ar trebui să circule cu viteza de 160 km/h.
Surse din Ministerul Transporturilor ne-au declarat că deja se ia în calcul rezilierea contractului de reabilitare a tronsonului de cale ferată Vințu de Jos-Coșlariu.
„În afară de poduri și lucrările la terasamente, nu s-a execuat nimic. Lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată ar fi trebuit să fie gata în proporție de peste 90%. Firma de construcții și-a primit banii în avans, dar nu a plătit nici furnizorii. Trenurile nu vor putea circula pe acel tronson de aproximativ 34 km cu viteza maximă de 160 km/h, așa cum era prevăzut în contract”, ne-au declarat sursele citate.
„Noi am executat anumite lucrări de montare a podurilor și nu ne-am primit banii. Luna trecută, italienii de la Impresa Pizzarotti aveau o datorie de aproximativ 1 milion de euro către anumiți subcontractori”, ne-a precizat unul dintre reprezentanții firmelor care au executat anumite lucrări pe tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu.
Contractul de reabilitare a celor 34 km de cale ferată a fost semnat în decembrie 2011, durata lucrărilor fiind de 30 de luni. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 182 milioane de euro (85% – fonduri europene, 15% – fonduri de la bugetul de stat). Italienii de la Impresa Pizzarotti au refuzat să precizeze care este stadiul lucrărilor și de ce sunt întârziate. Zilele trecute, compania CFR SA a actualizat stadiul de execuție a contractelor de servicii și lucrări finanțate prin POS – Transport 2007-2013.
Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii Secțiunea Coşlariu – Simeria. Tronson Vințu de jos-Coslariu: 34 km
Valoare: 766,92 milioane de lei
Constructor: LD Impresa Pizzarotti
Stadiu execuție: 24.04.2014: 34,5%
Termen de finalizare: iunie 2014
Ștefan Etveș