După șase ani, legătura dintre Capitală și Autostrada București-Ploiești nu este gata
Chiar dacă lucrările la tronsonul de autostradă București-Moara Vlăsiei, în lungime de aproximativ 19,5 km, au demarat în primăvara anului 2008, italienii de la Impresa Pizzarotti nu au finalizat nici 13 km de șosea la trei banzi plus banda de urgență. Italienii au cerut în plus încă 19 milioane de euro față de cei 183 milioane de euro valoarea lucrărilor, deși au tărăgănat finalizarea celor 19,5 km de autostradă.
Italienii de la Impresa Pizzarotti au rămas numai cu 16,5 km de autostradă din lotul București-Moara Vlăsiei. „Am anunțat constructorul că este plătit numai pentru aproximativ 16,5 km de autostradă. Reziliem constractul și restul de 3 km, de la ieșirea din Capitală vor fi relicitați. Impresa Pizzarotti primește banii din contract, nu plătim niciun ban în plus decât dacă Impresa Pizzarotti câștigă în instanță. Am făcut recurs și așteptăm decizia instanței”, ne-au explicat surse oficiale din Companiei Naționale de Autostrăzi.
Constractul pentru construcția celor 19,5 km de autostradă, între București și Moara Vlăsiei a fost adjudecat de italienii de la Impresa Pizzarotti în vara anului 2007, dar lucrările au îmnceput abia în mai 2008. În perioada 2007-2014, italienii au depus facturi la CNADNR în valoare de aproximativ 750 milioane de lei. Dacă în 2013-2014, Impresa Pizzarotti a facturat aproximativ 50 milioane de lei, în perioada 2010-2012, italienii au încasat circa 500 milioane de lei de la CNADNR pentru lucrările efectuate la autostrada București-Moara Vlăsiei.
În 2007-2009, după semnarea contractului, Impresa Pizzarotti a încasat aproximativ 200 milioane de lei. „Italienii au cerut peste 80 milioane de lei în plus pentru lucrări, nu putem accepta așa ceva în contextul în care în ultimii doi ani, italienii au abandonat lucrările”, ne-au precizat sursele citate.
Ministrul transporturilor, Dan Șova, declara în urmă cu aproape trei luni că ar putea rezilia contractul de construcție a celor 19,5 km de autostradă de la București la Moara Vlăsiei.
Am cerut să se facă o analiză care erau lucrările care trebuiau făcute în prețul inițial și care sunt lucrările suplimentare. Au cerut o sumă mult mai mare, Pizzarotti a dat în judecată CNADNR pentru o sumă consistenta, de 80 milioane lei
Dan Șova
ministrul transporturilor
Ștefan Etveș