3 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 5:07
No menu items!

Israelienii lui Radu Mazăre au avut contracte și cu CNADNR, pe vremea ministrului PDL Anca Boagiu

spot_img

Boagiu_SZ

Israelienii de la Shapir Structures au avut „abonament” nu numai la Primăria Constanța, ci și la CNADNR, în 2010 și 2011, când  Ministerul Transporturilor era condus de Anca Boagiu.

Firma Shapir Structures a câștigat, la începutul anului 2011, contractele de construcție a centurii ocolitoare Alexandria și reabilitarea unei porțiuni de aproximativ 40 km din DN6, între Alexandria și Craiova. După ce au câștigat cele două contracte cu CNADNR, în vara anului 2011, israelienii de la Shapir Structures au reușit să obțină și contractul de reabilitare a DN18, Moisei-Iacobeni.

Conform facturilor depuse la Compania Națională de Autostrăzi, firma Shapir Structures a încasat, în perioada 2011-2014, aproximativ 53 milioane de euro. Chiar dacă contractul pentru construcția centurii Alexandriei a costat pe hârtie, 52,8 milioane de lei, israelienii au încasat cu aproximativ 10 milioane de lei mai mult. Și pentru reabilitarea DN6 Alexandria-Craiova, între km 90 și 132, Shapir Structures a primit mai mulți bani. În 2011, oficialii CNADNR și Shapir Structures au semnat un contract pentru reabilitarea DN6, în valoare de aproximativ 140 milioane de lei. În perioada 2011-2013, israelienii au depus facturi la CNADNR în valoare de aproximativ 175 milioane de lei. Al treilea  contract semnat de Shapir Structures cu CNADNR a fost tot în 2011 pentru reabilitarea DN18, Moisei-Iacobeni. În vara anului 2012, au emis o factură în valoare de aproximativ 43,7 milioane de lei pentru lucrări inexistente. Cu șapte luni înaintea finalizării contractului, în februarie 2014, Shapir Structures a emis o factură, în valoare de peste 500.000 de lei, penalități proiectare și execuție DN18 Moisei-Iacobeni.

 

Construcția Variantei de Ocolire a Municipiului Alexandria (Lungime: 13 km)

 

Valoarea contractului: 52.838.552,51 lei (fara TVA), din care:

Contributia UE ce urmeaza a fi acordata  prin FEDR: 41.269.911,90 lei

Bugetul de Stat: 11.568.640,61 lei

Data semnarii: 25.02.2011

Data incepere lucrare: 04.05.2011

Durata Implementare: 24 de luni executie lucrari 04.05.2011 – 03.05.2013-24 luni Perioada de Notificare a Defectelor

Contractant – Shapir Structures 1991 Ltd

 

Reabilitare DN 6 Alexandria – Craiova KM

 

Valoarea contractului: 140.651.991,76 lei (fara TVA), din care:

Contributia UE ce urmeaza a fi acordata  prin FEDR: 97.401.504,29 lei

Bugetul de Stat: 43.250.487,47 lei

Data semnarii: 31.01.2011

Data de incepere a serviciilor  04.05.2011

Durata de implementare: 24 luni – executia lucrarilor 04.05.2011 – 03.05.2013

– 24 luni – perioada de notificare a defectelor

Contractant: SHAPIR STRUCTURES 1991 Ltd

 

Reabilitarea DN 18 Moisei – Iacobeni, km 131+627 – km 220+088 (Lungime: 88.46 km)

 

Valoarea estimată a proiectului           340.063.346,14 Lei (fara TVA)

Finanţare         Banca Europeana de Investitii si Guvernul Romaniei

Proiectant        DEL ENGINEERING LTD / PROGIN SPA

Consultant       EGNATIA ODOS A.E.

Constructor     SC SHAPIR Structures SRL

Lucrări de artă             Poduri: 26

Termen începere -01 Septembrie 2011

Termen estimat finalizare-02 August 2014

Perioadă garanţie-24 luni

Stadiul actual-13,23% (Septembrie 2013)

Ștefan Etveș