Ministrul Turismului ar putea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița, conform unei discuții lansate săptămâna trecută de ministrul Mircea Dobre, potrivit publicației Profit.
Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marți, la Parlament, că le-a prezentat oamenilor de afaceri din turism ideea schimbării brandului turistic al României ca o discuție „principială”, în contextul în care trebuie realizate o serie de broșuri. Ministerul nu intenționează să opereze rapid o astfel de schimbare, deoarece ar trebui plătit 850.000 euro Comisiei Europene dacă este efectuată o schimbare până în 2020, dar că nu este vreo rușine să se discute despre simbolurile României și despre Miorița. Acesta a arătat că discuția sa cu turoperatorii nu a fost una oficială, destinată publicului, și că a lansat și el „o idee”.
„Este vreo rușine că discutăm despre simbolurile României, despre Miorița? Este vreo rușine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulți turiști sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetățeni români, care vin de două ori pe an și cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulți dintre ei și-au și dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo rușine că le reamintim românilor de legende și de simbolurile naționale?”, a afirmat Mircea Titus Dobre.
T.S.