Scandal de proporții la o școală din București. O mămică a publicat o înregistrare audio în care copilul ei era umilit și jignit de învățătoarea de la clasă.
Elevul este numit analfabet, i se spune că este varză și că ar trebui să renunțe la înot și să pună mâna pe carte.
Aceasta a adunat și înregistrări audio în care dascălul ridică tonul la copii și îi face „analfabeți” sau „mincinoși”.
Școala Gimnazială nr. 79 din București, ora de limba și literatura română, clasa a IV-a. Învățătoarea Mihaela Radu verifică temele copiilor. Una dintre eleve citește cerința cu voce tare, apoi dă răspunsul.
„- De ce l-a trezit mama pe Nică mai devreme?
– Mama l-a trezit pe Nică mai devreme ca să-i spună câtă treabă are”.
– Ca să-i spună «am multă treabă, culcă-te la loc»?! Așa ai înțeles tu?! Ia dă încoace caietul!” Continuă, cu ton ridicat: „«La trezit»?! Așa se scrie? Și așa mi-ai spus?! Cum mi-ai citit mie răspunsul!? Că am auzit că te bâlbâiai… cum trebuia să-mi răspunzi? (…) Ia uite, și «la rugat», fetițooo! Ești clasa a IV-a, analfabetă, scrii «l-a rugat, l-a chemat» fără cratimă?! (…) Nu ți-e rușine? Cum ai ajuns, fato, în clasa a treia? Măi fetiță, măi! (…) Vai, vai, vai”.
Pe măsură ce găsește mai multe greșeli de ortografie în caietul elevei, învățătoarea țipă și mai tare și decide să-i dea „Insuficient” la temă. Fetița începe să plângă. „Du-te la loc, hai, lasă boceala, lasă boceala! Ce să-ți povestesc… Unde te duci tu în fiecare zi? La înot? Da!? Du-te la înot și-o să ai notele… să înoți. Foarte slabă ești în ultimul timp! Uită-te și tu hal de temă, ție nu ți-e rușine?! Vă trebuie școală, nenică! Ce să faci cu înotul!? Ce să spun…”, continuă învățătoarea. Pe fundal se aude plânsul elevei.
„Ia-ți caietul, ești varză! Pune mâna și învață ortograme. Și pune mâna și fă-ți temele cu seriozitate, nu în bătaie de joc! Du-te de aici, să nu te mai văd!”, își încheie învățătoarea discursul, apoi continuă să-i verifice pe elevi la teme.
Într-o altă înregistrare se înțelege cum învățătoarea, enervată de faptul că unul dintre elevi nu a subliniat cuvintele necunoscute din text, începe să țipe și să-i facă mincinoși pe copii.
„Cine nu a mai auzit că trebuie să subliniați?! Nu vă e, mă, rușine? Vreți să promovați, vreți să evoluați, vreți să luați calificative bune… cum vreți, mă, dacă nici nu mă auziți când vorbesc în clasă?? Ești în prima bancă, ce faci, dormi?! Prima dată ai zis că n-ai avut timp. Ai văzut că nu-ți merge, acum ai zis că n-ai auzit! Câte minciuni mai vrei să spui? (…) Nu ți-e rușine?! Stai jos și dormi până n-oi mai putea! Mincinoși ce sunteți, vă iese minciuna pe gură!”, este discursul învățătoarei.
Înregistrarea cu învățătoarea în clasă poate fi ascultată AICI.
În urma plângerilor adresate conducerii, femeia disperată nu a obținut niciun rezultat. Directoarea instituției o apără pe învățătoare și spune că are ”un timbru mai impunător”.
A fost totuși deschisă o anchetă disciplinară, însă ceilalți părinții nu sunt de acord cu mama care reclamă cele întâmplate. Dascălul se află în ultimul an înainte de pensionare.
Adina Silav