Două treimi dintre cumpărători se informează online înainte de a face o achiziție
Numărul celor care cumpără produse fiind influențați de informațiile găsite pe Internet a crescut în România cu peste o treime în 2014, comparativ cu anul anterior, potrivit unui studiu al GfK despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare.
Noua generație de cumpărători, botezată ”Xtreme Shoppers”, apelează la orice resurse, tehnologii sau informații pentru a ajunge la cele mai bune oferte, se arată în studiul GfK FutureBuy.
Înainte de a cumpăra un produs, 67% dintre cumpărători folosesc Internetul pentru a se informa despre acel produs, în creștere cu 34% față de 2013. România depășește media regiunii Europei Centrale si de Est în ceea ce privește incidența acestui segment, cea mai mare prezență fiind înregistrată în China, Coreea, Japonia, urmată de SUA și America Latină.
De asemenea, 38% dintre subiecți merg să vadă produsul în magazin, după care îl cumpără online sau de la alt retailer.
”Rolul pe care îl joacă online-ul în procesul de cumpărare este unul complex, un ajutor din ce în ce mai puternic – nu doar în rândul Xtreme Shoppers, ci pentru toți utilizatorii de Internet. Este un fenomen susținut, printre altele, și de avansul smartphone-urilor și al tabletelor în rândul populației — aproape 4 din 10 respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare”, se arată în concluziile cercetării GfK.
Cercetarea a fost desfășurată online, pe un eșantion de 1.000 de respondenți, și este reprezentativă pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 și 45 de ani.
S.Z.