-1.3 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 9:01
No menu items!

Industria hotelieră globală creşte în 2014 datorită chinezilor și generației Y

spot_img

hotels

Cei mai importanți factori de creștere pentru 2014 și pentru anii următori sunt în industria hotelieră sunt turiștii chinezi și tinerii din Generația Y (născuți între 1980 și 2000), potrivit unui raport publicat de compania de consultanță EY.

Generaţia Y sau ”milenialii” reprezintă o treime din piaţă iar estimările arată că, în următorii cinci ani, vor ajunge să reprezinte o jumătate din piaţă. Influenţa exercitată de cheltuielile făcute de ei asupra afacerilor din industria de ospitalitate i-a determinat pe hotelieri să-şi modifice serviciile şi facilităţile pentru a se adapta cerinţelor acestora în privinţa valorii, a inovaţiei, a accesului rapid, a comodităţii şi a mobilităţii.

Cheltuielile făcute de turiştii chinezi le-ar putea depăși chiar şi pe cele ale milenialilor. În 2012, cheltuielile chinezilor le-au depăşit pe cele făcute de germani şi americani, ajungând la peste 100 de miliarde de USD şi clasându-i pe primul loc la nivel global în privinţa cheltuielilor cu turismul. Turiştii chinezi reprezintă segmentul cu cea mai rapidă creştere din piaţă.

Ca urmare, în tot mai multe hoteluri pot fi întâlnite în camere diverse facilităţi care vizează aşteptările oaspeţilor chinezi, cum ar fi papuci, ceaiuri chinezeşti, ziare şi canale TV în limba chineză, precum şi adaptarea meniurilor restaurantelor prin includerea de feluri de mâncare chinezească.

Elena Badea, director de marketing la EY România, spune că hotelierii români și-ar putea crește veniturile semnificativ, dacă vor lua în calcul din timp faptul că generaţia Y se aşteaptă să reprezinte, în 5 ani, jumătate din numărul de turişti la nivel mondial.

”Trebuie avută în vedere dezvoltarea unor facilităţi care să răspundă aşteptărilor acestei categorii de clienţi, cum ar fi aplicaţii pentru rezervări direct de pe smartphone, posibilitatea de a face comandă la room service de pe tableta disponibilă în camera de hotel, programe extinse de fidelizare pe bază de comision care să prelungească cât mai mult cazarea şi, bineînţeles, prezenţa intensă în social media”, a afirmat Elena Badea.

Vlad Bârleanu