Executivii de top din companiile internaţionale din industria auto vor încerca să valorifice oportunităţile generate de uşoara redresare economică de la nivel global şi să câştige teren prin strategii de diferenţiere, prin inovaţie şi parteneriate, potrivit unui raport publicat vineri de compania de consultanță EY.
Studiul, care are la bază un sondaj realizat în rândul a 100 de directori din industria auto de la nivel global şi analize ale industriei, identifică cinci teme-cheie care vor domina agenda companiilor din industria auto în următoarele 18 luni:
1. Volatilitatea mai mare a pieţei, pusă pe seama pieţelor emergente, și/sau a piețelor dezvoltate, a fluctuaţiilor valutare şi a preţurilor materiilor prime.
2. Potenţialii cumpărători alocă o perioadă mare de timp cercetării ofertelor în on-line, înainte de a lua o decizie de cumpărare, iar numărul vizitelor la dealeri este în scădere. Astfel, producătorii auto vor fi nevoiţi să reinventeze experienţa de vânzare pentru a-şi atrage clienţii. Două treimi dintre constructorii auto şi dealeri au menţionat conectivitatea şi infotainment-ul ca fiind elementele principale ale propunerii de valoare pentru clienţi.
3. Liderii din industrie intenţionează să se concentreze mai intens pe parteneriate pentru a aduce mai multă valoare prin schimbul de tehnologie şi creşterea vitezei de inovaţie în piaţă.
4. Analiza consumatorului are un rol esențial în generarea de profit, cred 80% din cei intervievați. Cantitatea uriașă de date colectate ar putea furniza beneficii mari şi ar putea rezolva probleme de business, dacă ar fianalizată în condiții de eficienţă operaţională.
5. Managementul resurselor: accesarea şi reţinerea angajaţilor valoroşi rămâne o problemă centrală pentru industrie, cu o concentrare mai mare pe dezvoltarea talentelor pentru a stimula inovaţia.
”Pe această piaţă globală volatilă, îmbunătăţirea marjelor rămâne o prioritate pe agenda companiilor, dar executivii din industria auto sunt, de asemenea, concentraţi pe integrarea flexibilităţii de care au nevoie pentru a reacţiona în faţa situaţiilor neprevăzute – fie în ceea ce priveşte disponibilitatea resurselor, competiţia, sau condiţiile economice din pieţele emergente”, se arată în raportul citat.
Pentru România, este prognozată o revenire ușoară, susținută de achiziţiile companiilor, în contextul în care se aşteaptă o redresare a economiei globale din care să aibă de câştigat şi piaţa auto locală.
”Aceste aşteptări de creştere pleacă de la baza scăzută a vânzărilor slabe din 2013, şi a revenirii cererii după mai mulţi ani de declin susţinut pe piaţă şi întârziere a deciziilor de cumpărare. (…) În plus, este probabil ca 2014 să fie ultimul an în care funcţionează programul Rabla şi este de aşteptat ca oamenii să încerce să profite de facilităţile programului, conducând la vânzări adiţionale”, a afirmat Ariadna Oşlobeanu, Senior Manager în cadrul EY România.
V.B.