BCR a decis ca de la 27 aprilie să uniformizeze comisioanele la plăţile intrabancare în lei, astfel încât comisionul pentru plăţile făcute prin phone banking şi internet banking se dublează la 3 lei pe operaţiune, respectiv 2 lei. Majorarea acestor costuri complementare este o măsură generalizată în piaţa bancară, în condiţiile în care creditarea este practic blocată.
Mai exact, cea mai mare bancă din România renunţă la taxarea tranzacţiilor pe tranşe valorice, astfel că tranzacţiile de valoare mai mică se scumpesc.
În cazul plăţilor interbancare în lei rămân două trepte de taxare: pentru sumele de până la 50.000 de lei banca reţine 6 lei la ghişeu, respectiv 3 lei prin internet banking, în timp ce pentru sumele care depăşesc pragul menţionat tranzacţia la ghişeu costă 35 de lei sau tot 3 lei dacă este realizată prin internet.
Alte modificări aplicate de BCR:
– Elimină taxa pe încasările intrabancare
– 4 lei/operaţiune pentru tranzacţiile în lei, la încasările interbancare
– Taxă de minimum 10 euro, maximum 500 de euro la tranzacţiile rapide între conturi deschise în bănci din grupul Erste
– Retragerile de numerar se scumpesc de la 0,4% (minim 6 lei) la 0,5% (minim 8 lei), în cazul retragerilor de peste 50.000 de lei, sau 10.000 de euro, neprogramate cu 2 zile lucrătoare înainte
– În cazul cardurilor de debit, interogarea soldului la AMT va costa 0,2 lei indiferent de tipul cardului
– Plăţile de facturi cu numerar sunt comisionate cu 4 lei pe operaţiune
În luna octombrie a anului trecut, două dintre cele mai mari bănci din România au majorat substanţial comisioanele sau au introdus taxe noi, cum ar fi comisionul lunar de administrare a contului curent pentru persoane fizice în cazul CEC Bank. Totodată, multe bănci au introdus comisionul de încasare.
Cosmina Croitoru