10.6 C
București
sâmbătă, 2 noiembrie 2024 - 11:31
No menu items!

Încă o lovitură pentru liceele pedagogice. Consiliul Național al Elevilor: obținerea calificării de învățător se poate realiza doar prin intermediul studiilor superioare

spot_img

„Consiliul Național al Elevilor susține pașii făcuți prin intermediul proiectului de lege spre a adera la standardele europene de calitate a învățământului prin asigurarea unei formări mult mai substanțiale a cadrelor didactice pentru ciclul primar”, se arată într-o informare pe pagina de Facebook. Liceele pedagogice nu vor mai putea forma învățători pentru prima dată de la înființarea acestora, conform proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, potrivit Edupedu.ro

Reacția Consiliului Național al Elevilor vine după o lună de când Edupedu.ro a scris despre posibila desființare a specializării de învățător din cadrul liceelor de profil. În schimb, celelalte asociații ale elevilor au reacționat până acum și au criticat această prevedere.

În comunicat se arată că obținerea calificării de învățător se poate realiza doar prin intermediul studiilor superioare: „Specializarea și aprofundarea reală a competențelor și cunoștințelor necesare obținerii calificării de învățător se poate (sic!) realiza doar prin intermediul studiilor superioare. Modul de funcționare actual al întregului proces de intrare în sistemul de învățământ primar permite ca atât finalizarea liceului pedagogic, cât și finalizarea PIPP să fie echivalente, singura diferență fiind salarizarea.”

„Liceul privit dintr-o perspectivă generalizată, la fel cum este prevăzut în noul proiect de lege, ar oferi un pachet larg de cunoștințe și competențe în toate domeniile, inclusiv fiind asigurată baza necesară urmării unei facultăți de științele educației. Specializarea de educatori-puericultori, de asemenea, asigură asimilarea unor deprinderi fundamentale în formarea viitoarelor cadre didactice. Eliminarea posibilității de a preda elevilor din învățământul primar doar cu nivel de calificare patru va aduce cu sine și un parcurs educațional mult mai complex pentru viitoarele cadre didactice”, sunt de părere elevii.

D.Constantin