Autoritățile din România au eliberat cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule produse de grupul Volkswagen, care sunt dotate cu software-ul care fraudează testele de emisii poluante.
Din acestea, 56.000 erau noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand. Pe stoc, la dealerii grupului se află circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vândute până la rezolvarea problemelor, a declarat joi, ministrul Transporturilor Iulian Matache.
”Pentru a elimina presupunerile privind numărul de astfel de autovehicule ce au fost înmatriculate în România, pot să vă spun că au fost eliberate cărți de identitate pentru un număr de 105.000 autovehicule, din care 56.000 au fost noi la data înmatriculării, iar 49.000 aveau la momentul înmatriculării statutul de vehicul utilizat, adică autovehicul second-hand. De asemenea, se află pe stoc, nevândute, la dealerii din Grupul Volkswagen, un număr de circa 300 autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărți de identitate până la rezolvarea problemelor. Aceste autovehicule nu vor mai putea fi vândute”, a spus Matache.
Cele 105.000 de mașini sunt autovehicule din grupul german – VW, Seat, Skoda și Audi, dotate cu motoare 1.6, 1.2 și 2.0 cu norma de poluare Euro 5 Diesel.
Ministrul a solicitat reprezentantului din România al Grupului Volkswagen comunicarea listei complete a numerelor de identificare pentru autovehiculele care au folosit dispozitive sau tehnici de manipulare, vehicule noi Euro 5 Diesel, echipate cu motoare din familia EA 189.
În Germania, Grupul Volkswagen trebuie să trimită până pe 7 octombrie planul de măsuri și calendarul de implementare pentru remedierea neconformităților acestor autoturisme. Astfel, Ministerul român așteaptă de la guvernul german aceste informații. Ulterior, MT va transmite reprezentantului din România al Grupului Volkswagen toate datele pentru autovehiculele second-hand înmatriculate în România, pentru a fi rechemate și acestea, alături de cele noi, la rețeaua de service din România a Grupului, a explicat Matache.
În cazul în care modelele Volkswagen vor fi rechemate în service, cheltuielile vor fi suportate de producător. Un proprietar al uneia dintre mărcile Audi, Volkswagen, Skoda sau Seat poate afla dacă autoturismul său este echipat cu softul care păcălește testele antipoluare adresându-se dealer-ului auto de la care a achiziționat modelul.