3.9 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 1:54
No menu items!

În pragul sărbătorilor, criză majoră de ouă în Germania și Marea Britanie. Supermarketurile au început raționalizarea lor: maxim 2 cartoane pentru o persoană

spot_img

Penuria de ouă și raționalizarea în Marea Britanie sunt de așteptat să dureze și după Crăciun, a avertizat un organism din industrie, în timp ce industria păsărilor de curte se confruntă cu costurile în spirală și cu cea mai gravă criză de gripă aviară, potrivit The Guardian.

Lidl limitează clienții la trei cutii de ouă fiecare, în timp ce Asda restricționează achizițiile la două cutii per cumpărător.

Tesco are în vedere și raționalizarea ouălor, după ce gripa aviară a dus la lipsuri majore pe rafturile unor supermarketuri. Alte supermarketuri se aprovizionează cu ouă în străinătate, inclusiv în Italia.

Și în Germania situația este asemănătoare. Consumatorii s-ar putea găsi din nou în fața unor rafturi goale în curând. Ouăle în special ar putea deveni în curând rare în supermarketuri. Stațiile de ambalare și industria produselor cu ouă întâmpină dificultăți considerabile în aprovizionarea pieței germane cu mărfuri. Situația aprovizionării este agravată de gripa aviară . Potrivit Asociației Federale a producătorilor de ouă Bundesverband Ei (BVei), o îmbunătățire a situației nu se întrevede.

Ouăle din producția germană devin din ce în ce mai rare. BVei a avertizat cu privire la blocajele aprovizionării cu un an în urmă și în martie – iar acum aceste blocaje apar de fapt. Împreună cu Asociația Centrală a Industriei Germane de Păsări (ZDG), BVei a trimis un semnal de alarmă pentru politică și comerț de Paște.

Costurile de achiziție au crescut drastic, consecințele fiind munca scurtă în producția de ouă și blocajele în comerțul cu amănuntul alimentar. Acum un alt semnal de alarmă de la asociația federală. „Ouăle au dispărut toate”, a spus președintele BVEI și producătorul de ouă Henner Schönecke la Lebensmittel Zeitung. (continuă)

Numărul de pui crescuți a scăzut semnificativ, relatează Lebensmittel Zeitung . Costurile mai mari ale furajelor și energiei sunt motivele pentru fermele goale. Costul adăpostirii a 20.000 de găini ouătoare s-a dublat, ajungând la 200.000 de euro.

Magazinele Lidl din Germania nu mai vând decât cel mult 3 cutii de ouă/persoană

Lanţul de magazine a început să raţionalizeze ouăle. Astfel, confruntându-se cu o lipsă iminentă a acestui produs de bază, Lidl a decis să permită cumpărarea a cel mult trei cutii de ouă de persoană, relatează ziarulromanesc.at, care subliniază că Austria nu a fost deocamdată afectată de această măsură.

„Ouăle sunt limitate la trei cutii per client pentru a se asigura că toată lumea are suficient”, este mesajul cu care sunt întâmpinaţi clienţii Lidl în magazinele din Germania.

În schimb, măsuri similare au fost luate şi de alte lanţuri de magazine. Tot în Germania, magazinele Aldi au şi ele probleme cu disponibilitatea ouălor.

D.Constantin