-0.9 C
București
luni, 23 decembrie 2024 - 11:01
No menu items!

În lipsa unor proiecte proprii, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă se laudă cu munca altora – podul peste Dunăre, proiectul fostului premier Mihai Tudose. Iulian Bulai îi ține isonul

spot_img

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă și-a luat șeful de mână, joi, pe vicepremierul Dan Barna și s-a dus să se laude cu construcția podului peste Dunăre, proiect început de fostul premier PSD Mihai Tudose. Drulă a declarat presei că această construcție „era să devină muzeu”, deși Mihai Tudose a urmărit și după terminarea mandatului acest proiect, asigurându-se tot timpul, prin vizite pe șantier, că munca sa va fi finalizată de constructorii de acolo și de autorități.

La vizita pe șantierul podului peste Dunăre, pe care a făcut-o azi. ministrul Drulă l-a invitat și pe ambasadorul Japoniei, în contextul aniversării unui secol de la stabilirea relaţiilor diplomatice între România şi Japonia, în cadrul asocierii care lucrează la pod fiind şi un constructor nipon responsabil cu întinderea cablurilor principale.

Cătălin Drulă a subliniat că „Golden Gate de România” a fost prima prioritate de la preluarea mandatului, investiţia fiind la un pas să ajungă „muzeu”, exproprierile pentru drumurile de legătură (fără de care podul nu putea fi folosit) fiind aproape blocate.

Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc că este într-adevăr unul complex: de la începutul anului și până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.

Colegii de partid i-au distribuit imediat postarea, lăudându-l și ei. Iulian Bulai, de exemplu, care a scris: „Rămâne cum am stabilit, conectăm Moldova și Transilvania cu Delta Dunării și Marea Neagră”.

Numai că ziariștii își amintesc cu exactitate istoria acestui proiect, mai ales că Ludovic Orban, partener de guvernare cu Barna și Drulă, a fost pe același șantier și a recunoscut munca predecesorilor. Pe 22 mai, în timpul unei vizite la Brăila, pe şantierul Podului suspendat peste Dunăre, că recunoaşte, spre deosebire de alţii, intervenţia social-democratului Mihai Tudose, fost premier şi actual europarlamentar PSD, în realizarea podului de la Brăila, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.

De altfel, pe pagina fostului premier Mihai Tudose, actual europarlamentar PSD, sunt nenumărate poze și informații privind etapele proiectului podului peste Dunăre, care l-a interesat în mod constant, chair și după ce a plecat de la Palatul Victoria.

„La Brăila se scrie istorie. Mulţumesc tuturor brăilenilor care au crezut în acest proiect, precum şi tuturor celor care au pus umărul la realizarea lui”, scria fostul premier PSD, Mihai Tudose, în iunie anul acesta, pe Facebook.

Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018, de Guvernul Mihai Tudose, pentru 433 milioane euro, iar primele lucrări au început în același an.

Marilena Nedelcu