Giganții japonezi Honda Motor Co. și Nissan Motor Co. au anunțat că se asociază pentru a dezvolta tehnologia automobilelor electrice, încercând să țină pasul cu producătorii chinezi în tranziția rapidă către energia curată, potrivit agenției Bloomberg.
Constructorii auto vor colabora în ceea ce privește tehnologia de bază pentru vehiculele electrice pe bază de baterii, inclusiv software-ul, au declarat vineri într-un comunicat, adăugând că a fost semnat un memorandum de înțelegere pentru parteneriatul strategic.
Producătorii japonezi au întâmpinat o concurență puternică în China din partea noilor producători, forțându-i să reducă producția și personalul sau, în cazul Mitsubishi Motors Corp. să se retragă complet. Se pare că Honda și Nissan plănuiesc să reducă capacitatea de producție pe cea mai mare piață auto din lume, pe măsură ce vânzările scad, în timp ce compania chineză BYD Co. a dezvăluit luna aceasta planuri de a lansa noi modele și de a-și extinde rețeaua de dealeri în Japonia.
Constructorii auto vor decide dacă vor crea o societate mixtă și în ce regiuni vor colabora, a declarat președintele Honda, Toshihiro Mibe, la o conferință de presă pentru a anunța parteneriatul. Companiile au intrat în discuții la jumătatea lunii ianuarie, pe fondul schimbărilor rapide ale mediului de afaceri, a adăugat el.
„Noi jucători apar pe piață și ne dăm seama că firmele care nu sunt capabile să le facă față nu vor supraviețui”, a spus Mibe, spunând că tradițiile corporative diferite ale Nissan și Honda reprezintă o provocare care poate fi depășită.
Honda, al doilea mare producător auto din Japonia, își propune să vândă numai mașini electrificate până în 2040 și să atingă neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050. Și Nissan și-a stabilit obiectivul de a deveni neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon pe tot ciclul de viață al produselor sale până în 2050. Cele două companii nu au discutat deocamdată despre o alianță de capital, au declarat vineri.
Acordul este avantajos deoarece „ambele părți sunt în dificultate”, a declarat Seiji Sugiura, analist senior la Tokai Tokyo Intelligence Laboratory Co. Dacă vor colabora în domeniul bateriilor, acest lucru „le va aduce multe economii de costuri”, a spus acesta. „Este interesant să ne gândim la diversele întreprinderi pe care cei doi le vor face împreună în viitor ca o forță împotriva Toyota”, a spus Sugiura.
După ce BYD a depășit anul trecut Tesla lui Elon Musk ca fiind cel mai mare producător de vehicule electrice din lume, mărcile tradiționale sunt sub presiune pentru a recupera decalajul.
Anul trecut, Honda a renunțat la planurile de a dezvolta mașini cu baterii cu preț redus împreună cu General Motors Co. De asemenea, este probabil ca cei doi producători auto să amâne implementarea taxiurilor care se conduc singure în centrul capitalei Tokyo, după ce divizia Cruise a GM și-a blocat întreaga flotă din SUA pentru că licența sa din California a fost suspendată.
„Ne dăm seama că nu a mai rămas mult timp (pentru a lua o măsură), în contextul unui mediu în schimbare rapidă”, a declarat directorul general al Nissan, Makoto Uchida, adăugând că alianța companiei cu Renault SA și Mitsubishi Motors va rămâne neschimbată.
T. S.