Piața din Asia a fost cel mai important generator de creștere
Producătorul auto francez PSA Peugeot Citroen a raportat pentru primul trimestru o creștere anuală cu 5,5% a vânzărilor la nivel mondial, la 1,54 de milioane de unități.
Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în Europa (11,7%) și în China/Asia de Sud-Est (27,7%).
În Europa, piață care a crescut cu 6,6%, grupul a vândut 956.000 de vehicule și a înregistrat o cotă de piață de 12,1%. Pe nișa vehiculelor comerciale din Europa, Grupul a înregistrat o creștere de 10% și se păstrează pe primul loc în clasamentul producătorilor, cu o cotă de 21,2%.
Cele mai de success modele au fost Peugeot 308, Citroen C4 Picasso și DS 3.
China este cea mai mare piață externă a Grupului, pe baza celor două fabrici care funcționează în system joint-venture: Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) și Changan PSA Automobile (CAPSA).
În America Latină, vânzările au scăzut cu 26,8%, la 107.000 de unități.
Pentru tot anul, Grupul prognozează o creștere cu 10% a pieței din China și cu 3% a pieței din Europa.
S.Z.