Grupul Mol a înregistrat o creștere a volumelor vândute de carburanți cu 7%, pe primul semestru din 2013, în comparație cu primul semestru al anului trecut. Pe trimestrul al doilea, creșterea a fost de 8%, potrivit unui comunicat al companiei.
Creșterea vânzărilor din România a fost susținută de extinderea rețelei de benzinării și de condițiile de piață, ”care au devenit mai favorabile, deși se mențin provocatoare”. Vânzările de carburanți cuprind și GPL și lubrifianți.
Grupul Mol a înregistrat, în trimestrul al doilea, un rezultat operațional (EBITDA CCS – excluzând elementele speciale și fluctuațiile de prețuri) de 112 miliarde de forinți (405 milioane euro), în scădere cu 21% față de trimestrul precedent.
Rezultatul a fost determinat în principal de contribuția mai redusă a segmentului de Explorare și Producție, în timp ce rezultatele segmentelor de Rafinare și Marketing, respectiv Transport de Gaze au rămas la un nivel similar.
Grupul Mol este o companie multinațională, cotată la bursă, cu sediul central în Ungaria și cu operaţiuni de explorare, exploatare, rafinare și distribuție în domeniul petrolului și gazelor în peste 40 de ţări.
In România, Mol deține 138 de bezinării, cu o cotă de piață e aproximativ 13%, și are trei acorduri de concesiune pentru exploatarea a trei perimetre din vestul României. Principalii competitori pe piața distribuției de carburant din România sunt OMV Petrom, Lukoil și Rompetrol.
Vlad Bârleanu