Inditex, cel mai mare retailer de haine din lume, prezent și pe piața din România, a anunțat că în 2012 a înregistrat vânzări totale de 15,9 miliarde de euro și un profit net de 2,4 miliarde de euro. Față de 2011, creșterea vânzărilor a fost de 16%, iar a profitului de 22%.
Creșterea s-a bazat pe expansiunea pe piețe noi. În 2012, Inditex a intrat cu primele magazine pe piețele din Georgia, Bosnia și Ecuador.
La sfârșitul lunii ianuarie, Inditex avea peste 6.000 de magazine în 86 de state, dintre care peste 80 în România.
Cifra de afaceri a grupului spaniol în Europa a crescut cu 18%, însă în Spania a scăzut cu 5%, pe fondul recesiunii severe. Spania reprezintă 21% din vânzările totale ale grupului, iar Europa (cu excepția Spaniei) – 45%. America de Nord și de Sud reprezintă 14% din vânzări, iar Asia și restul lumii – 20%.
În 2012, Inditex a deschis 482 de magazine în lume, dintre care 121 în China și 70 în Rusia. Directorul general Pablo Isla a afirmat miercuri că ținta pentru 2013 este extinderea pe marile piețe ale lumii, prin deschiderea a 440-480 de magazine.
Inditex deține brandurile Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius și Oysho.
Principalul acționar al grupului, cu 59% din titluri, este spaniolul Amancio Ortega Gaona, considerat părintele conceptului ”fast-fashion”. Acesta este considerat al treilea miliardar al lumii, după Carlos Slim și Bill Gates, și este extrem de discret.
Vlad Bârleanu