Compania Google testeză un sistem care ar putea urmări oamenii în lumea reală, respectiv persoanele aflate la cumpărături. Motivul este determinarea magazinului în care este prezent un om, pentru a verifica dacă acesta a ajuns acolo după ce a căutat o reclamă a magazinului respectiv în mediul online.
Dispozitivul de urmărire va ţine evidenţa ratelor de conversie din mediul oline atunci când utilizatorul accesează o reclamă în mod direct, sau când vizitează un site web prezentat într-o reclamă.
Sistemul testat de Google funcţionează în felul următor: dacă utilizatorii au serviciile de localizare activate („Location Services”) şi au deschisă, în acelaşi timp, una dintre aceste aplicaţii în timp ce fac cumpărături pe o arteră principală a oraşului, Google poate depista locul exact în care se află. Precizia operaţiunii creşte, de exemplu, dacă un client accesează serviciul Wi-Fi al unei companii.
Google a menţionat, într-o postare pe blog din luna octombrie, planuri de a extinde modalităţile de urmărire a oamenilor: „Pe măsură ce oamenii se află din ce în ce mai mult în mişcare şi trec de la un dispozitiv la altul, comercianţii ne transmit că vor să aibă o imagine completă şi precisă a felului în care publicitatea lor online realizează conversiile”.
Conversiile pot apărea în forme diferite: vizite la magazine, apeluri telefonice, descărcări de aplicaţii, tranzacţii pe internet sau achiziţii făcute după consultarea mai multor dispozitive. O viziune mai bună asupra acestor modalităţi complexe de plată poate ajuta la optimizarea publicităţii online şi la repartizarea mai eficientă a bugetului
Google poate accesa deja anumite informaţii despre utilizatori prin propriile aplicaţii, precum versiunea pentru mobil a browserului Chrome, Google Maps, Gmail şi Google+.
Google câştigă aproximativ 100 de milioane de dolari într-o singură zi prin vânzarea reclamelor online (Google Ads).
Emanuel Stan