Gigantul IT Google Inc. debutează, luni, pe piața creditelor, o dată cu lansarea în Marea Britanie a unui program pentru finanţarea achiziţiilor de publicitate online.
Potrivit Financial Times, decizia Google vine ca răspuns la măsurile marilor companii de pe internet care își folosesc activele ca avantaj competitiv. Este și cazul Amazon care a început să furnizeze credite retailerilor independenţi care vând produse ale companiei.
Google va emite cărţi de credit, disponibile deocamdată în Statele Unite, iar mai târziu și în alte ţări. Prin aceasta, compania își folosește rezervele uriaşe de lichiditate pentru a-şi susţine operaţiunile cheie de căutare pe internet prin subvenţionarea liniilor de credit cu dobânzi reduse. Astfel, Google va oferi clienţilor credite între 200 USD şi 100.000 USD lunar pentru a plăti folosirea Adwords, serviciu de plasare a mesajelor alături de rezultatele căutărilor online. De altfel, încasările companiei din Adwords reprezintă majoritatea veniturilor de 37 de miliarde de dolari, realizate în 2011 din publicitate.
Dobânzile inițiale au fost stabilite cu mult sub cele ale cărților de credit de pe piaţă pentru afaceri mici şi mijlocii. Astfel, în Statele Unite, dobânda va fi de 8,99%, iar în Marea Britanie de 11,9%.
Conducerea Google vizează chiar o implicare și mai mare, în viitor, piaţa financiară, cu alte produse pentru afacerile mici şi mijlocii, derulate de clienţii de publicitate ai companiei.
FOTO AFP
Citește și Google aniversează 14 ani de existență