Producătorul de anvelope Goodyear a anunțat lansarea a două noi linii de produs – KMAX și FUELMAX, dezvoltate pe baza eficientizării consumului de carburant și a nivelului mai scăzut al rezistenței la rulare.
Potrivit unui studiu recent realizat printre deținătorii de flote europeni, comandat de Goodyear, cel mai important criteriu de performanță pentru operatori este rezistența la rulare, care influențează direct eficiența consumului de carburant.
Din totalul celor intervievați, 77% au considerat acest criteriu ca fiind “foarte important” sau “extrem de important”. Kilometrajul (76%) și aderența pe carosabil umed (75%) au ieșit pe locurile doi și trei ca importanță, se arată într-un comunicat al companiei.
Tendințele în transportul rutier de marfă european s-au schimbat în ultimii ani. Înainte, flotele aveau tendința de a se specializa fie în transportul rutier de marfă pe distanță lungă, fie în cel pe distanță regională, având vehicule dedicate pentru una sau alta dintre aceste operațiuni.
Aceasta însemna că anvelopele optimizate pentru unul din aceste tipuri de operațiuni erau alegerea evidentă a transportatorilor. Acum transportul a devenit mult mai flexibil, necesitând adesea vehicule adaptate la o gamă mai mare de servicii și operațiuni, capabile să acopere orice, de la distribuție urbană la transport rutier de marfă pe distanță lungă.
O altă schimbare este legată de condițiile de iarnă și de legislația asociată ce reglementează circulația rutieră în astfel de condiții. Condițiile de iarnă imprevizibile, ce pot apărea teoretic de-a lungul întregii Europe, precum și reglementările din ce în ce mai stricte legate de regimul anvelopelor de iarnă, au condus la o puternică cerere pentru anvelope obișnuite, capabile să asigure mobilitate și în condiții de iarnă, se arată în analiza companiei.
Vlad Bârleanu