UPDATE. Înalta Curte a amânat pronunțarea în acest dosar pentru 20 mai 2014.
Magistrații de la Înalta Curte s-ar putea pronunța, marți, asupra cererilor de despăgubire a proprietarilor de teren din zona Șoselei Pipera. Concret, pentru construcția pasajului Pipera, Primăria Capitalei l-a expropriat, în 2010, pe Gigi Becali, alături de alți 27 de proprietari, iar sumele oferite de instituție au fost considerate prea mici de către proprietarii terenurilor, care au revendicat sume mai mari în instanță.
Gigi Becali a primit, în 2010, de la Primăria Capitalei, 67.000 euro pentru suprafața de 1.733 de metri pătrați, identificată prin numerele cadastrale 8218/2 si 8218/3. Latifundiarul a considerat suma ca fiind de 15 ori mai mică decât cea reală, așa că a dat în judecată Primăria. Prima instanță care a judecat dosarul, Tribunalul București, a hotărât ca omul de afaceri să primească 590 de euro pentru fiecare metru pătrat de teren, adică 1,04 milioane de euro în total. Decizia a fost atacată de Municipalitate la Curtea de Apel București, care a stabilit, în 2013, un cunatum al despăgubirilor de 773.000 de euro. Și această hotărâre a fost atacată cu recurs de Primăria Capitalei, Înalta Curte de Casație și Justiție urmând să dea pronunțarea în acest caz. Această decizie va fi definitivă.
Pentru pasajul suprateran București – Pipera și obiectivul de supralărgire a acestei artere de circulație, Primăria Capitalei a expropriat 28 de persoane, la sfârșitul anului 2010. Suprafața expropriată este de 8.919 metri pătrați, doar 129 de metri pătrați fiind ocupați de construcții, restul fiind teren viran. Cea mai mare despăgubire oferită de Municipalitate este de 1,54 milioane de lei pentru un teren de 432 metri pătrați aparținând OMV, iar cea mai mică, de 1.926 lei pentru 10 metri pătrați de teren.
Proiectul vizează lărgirea la 6 benzi a Șoselei Pipera, între calea ferată București – Constanța și Calea Floreasca, precum și construirea unui pasaj la intersecția bulevardului Barbu Văcărescu cu șoseaua Pipera. Supralărgirea ar urma să faciliteze accesul în București de pe DN 1, dar și de pe viitoarea autostradă București – Brașov.
Marilena Nedelcu