1.3 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 23:26
No menu items!

Germanii nu mai sunt atrași de Dacia

spot_img

Marca Dacia a început să nu mai prezinte interes pe piața auto din Germani, înmatriculările scăzând anul acesta față de 2014.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au scăzut cu 8,1% în primele nouă luni ale anului 2015, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 34.447 autoturisme, cu toate că piaţa a avut o creștere de 5,5%, respectiv 2.407.938 unităţi, potrivit datelor publicate de Biroul german de înmatriculări auto. În primele nouă luni, Dacia a înregistrat pe piaţa germană o cotă de 1,4%.

Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au scăzut în luna septembrie cu 22,8%, la 2.554 unităţi, iar cota de piaţă a atins 0,9%. Pe ansamblul pieţei germane, înmatriculările au avansat în septembrie cu 4,8%, la 272.478 autoturisme.

Între producătorii cu volum mare al vânzărilor, Toyota este singura marcă, în afară de Dacia, cu o evoluţie negativă a înmatriculărilor pe piaţa germană în primele nouă luni, cu o scădere de 8,1%, la 48.469 autoturisme.

Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au crescut în primele nouă luni cu 0,7%, la 77.334 unităţi, conferind mărcii o cotă de piaţă de 3,2%. În luna septembrie, vânzările mărcii Renault au scăzut cu 18,3%, la 6.521 autoturisme, cota de piaţă fiind de 3,8%.

Vânzările liderului de piaţă Volkswagen au crescut cu 6,1% în primele nouă luni, la 515.324 autoturisme noi, iar cota de piaţă a fost de 21,4%. În septembrie, înmatriculările VW au crescut cu 3,8%, la 54.042 unităţi, cota de piaţă fiind de 20,9%. La jumătatea lunii septembrie, autoritatea de mediu din Statele Unite a dezvăluit că grupul german a înşelat testele privind emisiile poluante ale unor modele diesel prin intermediul unui software, informaţie care a declanşat un scandal de amploare la nivel mondial. VW a anunţat între timp un program de rechemare a 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru înlăturarea softului, directorul general şi-a dat demisia, iar grupul se confruntă cu acuzaţii penale în SUA şi Europa.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 5,7% în primele nouă luni ale acestui an, la 74.647 de unităţi, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 6,3%, la 1.421.440 de unităţi.

Emanuel Stan