3 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024 - 3:46
No menu items!

Francezii de la la Colas cer cu forța bani de la CNADNR pentru lucrări nefinalizate la Autostrada Soarelui

spot_img

Colas 4

Compania franceză Colas vrea să blocheze conturile Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi (CNADNR), pentru a-și recupera aproximativ 2,6 milioane de euro, chiar dacă nu au construit nici un kilometru din autostrada Cernavodă-Medgidia, pentru care avea contract.

Francezii au început disputa cu CNADNR încă din toamna anului trecut, când au câștigat, la Tribunalul București, procesul prin care s-a dispus sechestru pe conturile Companiei.

“Admite cererea. Dispune înfiinţarea popririi asigurătorii asupra sumei de 2.599.205,29 euro. Fixează cuantumul cauţiunii la 20% din valoarea de 2.599.205,29 euro, respectiv obligă petenta reclamanta la achitarea sumei de 519.841 euro în termen de 10 zile, în echivalent în lei, cursul BNR, la momentul efectuării plăţii. Cu apel la CAB în 5 zile de la comunicare.”

CNADNR a făcut apel, iar magistrații de la Curtea de Apel București au admis cererea companiei de stat și au dispus rejudecarea cauzei.

Dosarul a fost reînregistrat la Tribunalul București, pe 7 martie, judecătorii urmând să fixeze un nou termen, pentru a stabili dacă pun din nou poprire pe conturile CNADNR.

Autostrada Cernavodă-Medgidia, miza procesului dintre francezii de la Colas și CNADNR

Au trecut aproape trei ani de la rezilierea contractului cu firma Colas, primul constructor al tronsonului Cernavodă – Medgidia, dar francezii, care au încasat peste 10 milioane de euro, fără să finalizeze niciun metru de drum, vor acum alte câteva milioane de euro de la CNADNR.

Surse oficiale din cadrul Companiei au declarat pentru Sursa Zilei că firma francezilor cere și la Curtea de Arbitraj Internațional daune de 50 de milioane de euro pentru lucrări inexistente.

Firma Colas a fost dată afară de pe șantierul autostrăzii Cernavodă-Medgidia, în aprilie 2011, pe motiv că a cerut suplimentarea valorii contractului cu aproximativ 8 milioane de euro și prelungirea finalizării proiectului cu aproape un an și jumătate.

Colas a câștigat licitația în mandatul fostului șef al CNADNR, Mircea Pop, valoarea contractului fiind de aproximativ 634 milioane de lei. Lucrările la autostrada Cernavodă-Medgidia ar fi trebuit finalizate în doi ani, iar 5 kilometri de teren expropriat, aflat pe traseul autostrăzii, a fost pus la dispoziția  francezilor. După descoperirea unor vestigii arheologice pe acest traseu, Colas a propus modificarea traseului autostrăzii și prelungirea cu un kilometru. În aprilie 2011, oficialii CNADNR au reziliat contractul și au blocat scrisoarea de garanție depusă de francezi.

Colas derulează în acest moment doar un singur contract cu CNADNR, reabilitarea DN17 Sadova-Gura Humorului-Suceava.

Cristi Ciupercă
Ștefan Etveș