4.1 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 18:35
No menu items!

FOTO. Trenurile şi comercianţii din Gara de Nord, verificați de ANPC, în urma plângerilor făcute de călători

spot_img

Trenurile de călători şi comercianţii din Gara de Nord au fost verificaţi de către comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), fiind găsite mai multe nereguli în vagoane, printre care ferestre murdare şi toalete neigienizate, iar la magazine, produse depozitate necorespunzător sau fără preţuri afişate.

ANPC a transmis, miercuri, că în urma unor reclamaţii sosite de la consumatori atât la Ministerul Transporturilor, cât şi la Autoritate, referitoare la condiţiile neconforme de deplasare cu trenul, şi a discuţiilor pe care conducerile celor două instituţii le-au purtat pe această temă, echipe comune de control au făcut trei acţiuni de verificare la operatorul economic de transport public persoane SNTFC C.F.R. Călători S.A, la Gara de Nord, Depoul Griviţa, Depoul revizie de vagoane Bucureşti – Basarab.

Cele mai importante neregulile găsite de echipele de control în vagoanele CFR au fost: pavimentul din tren neigienizat, tapiţeria scaunelor ruptă sau murdară, existenţa unor coşuri de gunoi murdare, ferestrele vagoanelor aveau geamuri murdare cu depuneri grosiere de praf, existenţa unor guri de aerisire ruginite, precum şi a unor prize lipite cu bandă de hârtie, prezenţa în compartimente a unor resturi alimentare sau a gumei de mestecat lipită pe paviment şi scaune.

De asemenea, comisarii ANCP au constatat igienă necorespunzătoare în zona toaletelor,  existenţa unor resturi menajere îndesate în grilajul sistemului de ventilaţie, folosirea unor produse de curăţat fără elemente de identificare.

Totodată, comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au controlat 15 operatori economici din Gara de Nord. În urma acestei acţiuni au fost date amenzi în valoare de 136.000 de lei şi a fost oprită activitatea pentru 12 operatori economici, până la remedierea deficienţelor.

Neregulile constatate la comercianţii din Gara de Nord au fost: comercializarea unor produse alimentare depozitate la temperatura mediului ambiant, fără a exista un sistem de ventilaţie sau aer condiţionat funcţional, depozitarea apei minerale şi a băuturilor răcoritoare direct pe paviment, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte moarte, acumulări de praf, impurităţi, atât în interiorul agregatului, cât şi pe sistemul de ventilaţie, lipsa afişării preţurilor în mod vizibil, într-o formă neechivocă, uşor de citit, neprezentarea autorizaţiilor de funcţionare, depozitare băuturi direct pe paviment, în interiorul sau în afara unităţii, la temperatura mediului ambiant.

Alte nereguli se referă la comercializarea unor produse alimentare preambalate şi a unor băuturi fără a exista sisteme de ventilaţie sau aparate de aer condiţionat, nerespectându-se, astfel, condiţiile de depozitare recomandate de producător; existenţa unui paviment deteriorat, depreciat, neigienizat corespunzător; folosirea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte, cu grătare cu vopsea exfoliată şi urme de rugina, chedere depreciate şi sisteme de ventilaţie cu acumulări masive de praf, impurităţi şi mucegai; neafişarea preţurilor la toate produsele, folosirea unor aparate vending în vederea preparării şi comercializării de băuturi calde, aflate în exterior, la peste 38 grade C, cu apa folosită ca materie prima provenită din sursă proprie.

Erau vândute produse alimentare și fără elemente de identificare şi caracterizare complete, erau utilizate maşini de gheaţă cu urme de rugină şi neigenizate corespunzător, erau vândute produse cu data limita de consum depaşită, nu era respectat regimului de temperatură indicat de producător pentru păstrarea produselor (depozitarea la temperatura mediului ambiant), erau utilizate hote, în spaţiul de gătit, cu un strat gros de grăsime şi praf pe toată suprafaţa, erau condiţii precare de igienă la vitrine, camere frigorifice, lipseau graficele de temperatură şi schimbare a uleiului, erau folosite autorizaţii de punct de lucru expirate.

„Întreaga situaţie trebuie reevaluată. Plecând de la nesimţirea unor cetăţeni, până la recepţiile făcute pe genunchi, toate trebuie gestionate corect. Se spală vagoane pe hârtie şi se sting ţigări pe scaune! Punctual trebuie sancţionate lucrurile: disciplinar sau poate chiar penal”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. 

Ca urmare a acestor acţiuni, care vor fi urmate şi de verificări ale documentelor şi contractelor cu furnizorii de servicii, vor avea loc, în cel mai scurt timp, întâlniri între reprezentanţii celor trei instituţii – ANPC, Ministerul Transporturilor şi SNTFC C.F.R. Călători S.A – pentru găsirea unor soluţii de remediere a deficienţelor constatate, pe termen scurt şi pe termen mediu.

ANPC a precizat că în acest caz nu poate fi vorba despre sancţiuni pecuniare deoarece ar fi plătite tot de la bugetul de stat, ci despre măsuri concrete, care vor face parte din strategia de remediere.

                                                                                                                 Adina Silav