Mai multe companii aeriene, printre care Qantas, Ryanair, Korean Air sau Southwest au reţinut la sol mai multe avioane Boeing 737, diferite modele, după ce au fost descoperite fisuri la un element de construcție, care prinde aripile de fuselaj. Autoritățile aeriene internaționale au recomandat tututror statelor care dețina stfel de avioane să demareze verificări.
Tarom va inspecta avioanele Boeing 737-700 în mai 2020, înainte de acumularea a 1.000 de aterizări, iar pentru aeronavele Boeing 737-800 inspecţiile vor fi realizate peste 7 – 10 ani, a declarat pentru MEDIAFAX, Radu Dragomir, şeful diviziei de mentenanţă şi inginerie a companiei Tarom. El a mai adăugat că pentru modelele Boeing 737-800, verificările vor fi realizate după 15.000 de aterizări, care vor fi acumulate în aproximativ 10 ani.
Directiva de Aeronavigabilitate nu a cerut până în prezent inspecţia aeronavelor Boeing ale Tarom. „Dacă problema menţionată ar pune siguranţa aeronavelor în pericol iminent Directiva de Aeronavigabilitate ar fi cerut inspecţie imediată cu blocarea avioanelor la sol până la efectuare”, a mai spus Radu Dragomir.
Tarom deţine în flota sa patru aeronave Boeing 737-700, patru aeronave Boeing 737-300, două aeronave Boeing 737-800 NG şi două aeronave Boeing 737-800 NG.
E. Stan