Firmele italiene și austriece care întârzie lucrările de infrastructură cu cel puțin un an și jumătate, câștigă contracte de sute de milioane de euro pentru construcția autostrăzii Sebeș-Turda. Tirena Scavi a câștigat, de pe locul 3, lotul III al autostrăzii Sebeș-Turda. De asemenea, austriecii de la Poor, după ce au întârziat lucările de reabilitarea a liniei de cale ferată Câmpina-Predeal, cu aproape un an și jumătate, au câștigat, de pe locul 2, licitația pentru construcția lotului IV al autostrăzii Sebeș-Turda.
Compania Naţională de Autostrăzi și Drumuri Naţionale din România a semnat contractul de proiectare și execuţie autostrada Sebeș – Turda pentru loturile 3 și 4.
Contractul „Proiectare și execuţie autostrada Sebeș – Turda, Lot 3, km 41+250 – km 53+700” a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii Tirrena Scavi SPA și are o valoare totală de 420.511.921,44 lei fără TVA. Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene ( 85%) și fonduri de la Bugetul de Stat (Guvernul României 515%). Contractul vizează proiectarea și execuţia lucrărilor pe autostrada Sebeș – Turda , Lot 3, durata de execuţie a lucrărilor este de 22 de luni din care: 4 luni – proiectare, 18 luni – execuţie lucrări și 48 de luni perioada de garanţie. Contractul „Proiectare și execuţie autostrada Sebeș – Turda, Lot 4, km 53+700 – km 70+000” a fost atribuit, în urma unei licitaţii deschise, Asocierii conduse de Porr Construct și are o valoare totală de 470.004.894,83 lei fără TVA. Durata de execuţie a lucrărilor este de 22 de luni din care: 4 luni – proiectare, 18 luni – execuţie lucrări și 48 de luni perioada de garanţie,
precizează oficialii CNADNR.
Italienii de la Tirena Scavi lucrează de 6 ani la 20 km de autostradă, între București și Ploiești. Și austriecii de la Porr au „uitat” să finalizeze lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată Câmpina-Predeal.
Ștefan Etveș