2.8 C
București
duminică, 22 decembrie 2024 - 11:13
No menu items!

Fără un leu în conturi, primarul Nicușor Dan face campanii de conștientizare pe calitatea aerului. Cât plătește ca să ne spună că e aerul poluat

spot_img

Municipalitatea se află într-un blocaj din punct de vedere al adoptării bugetului pentru acest an, iar salariile angajaţilor au fost plătite „cu chiu cu vai”. Asta nu-l oprește însă pe primarul general Nicușor Dan să planifice deja cheltuielile pe care le va face Primăria Capitalei. Instituția a scos la licitație un contract de sute de mii de lei pentru a spune bucureștenilor că aerul este poluat.

Potrivit unui anunț publicat, ieri, în SEAP, Municipiul București achiziționeaza “servicii de consultanţă pentru Campania de comunicare şi conştientizare în domeniul calităţii aerului în Municipiul Bucureşti”.

Valoarea estimată a contractului este de 838.325 de lei fără TVA, bani alocați din fonduri bugetare.

Primăria Capitalei își propune organizarea unui concurs care are ca scop selectarea celei mai bune propuneri pentru campania de conștientizare și comunicare în legătură cu calitatea aerului în oraș.

“Municipalitatea are ca preocupare dezvoltarea durabilă a Capitalei din perspectiva asigurării unui mediu de viață sănătos alături de persoane fizice și juridice ce locuiesc și își desfășoară activitatea în Municipiul București. Primăria Municipiului București urmărește prin campania de conștientizare și comunicare să crească gradul de acces al cetățenilor la informația privind calitatea aerului din Capitală, respectiv la informațiile privind influența negativă a poluanților asupra sănătății umane. De asemenea, este urmărită utilizarea de către municipalitate a celor mai eficiente căi de comunicare cu comunitatea locală și cu grupurile țintă astfel încât, campania să conducă la îndeplinirea angajamentului municipalității în ceea ce privește acțiunile de informare și educare legate de calitatea aerului.

În acest sens, prin concursul de soluții organizat de Primăria Municipiului București se urmărește selectarea celei mai bune propuneri pentru dezvoltarea branding-ului, respectiv: alegere nume campanie, manualul de identitate vizuală și a elementelor de creație de tip logo, spot video – audio pentru TV, radio, on-line și afișaj outdoor aferente campaniei de comunicare și conștientizare, astfel încât aceasta să fie unitară, constantă și ușor de recunoscut. Prin concursul de soluții se urmărește alegerea celei mai bune propuneri pentru campanie, astfel încât aceasta să ajungă la cât mai mulți cetățeni și să genereze interes pentru subiectul ”calitatea aerului” în Capitală și să determine modificarea comportamentului acestora prin raportare la activitățile cu impact asupra calității aerului. Dezvoltarea urbanistică a capitalei și dinamica socio-economică a ultimilor ani, însoțită de creșterea considerabilă a transportului urban de toate categoriile, impune municipalității acțiuni care să contribuie la asigurarea unor condiții de viață optime cetățenilor în perspectiva îndeplinirii obiectivelor de calitate a aerului”, se arată în documentul consultat de SursaZilei.

Creșterea accentuată a parcului auto, caracteristicile traficului rutier, precum și preferința utilizatorilor pentru anumite tipuri de mobilitate, contribuie la detașarea evidentă a traficului rutier ca sursă principală de poluare a aerului în municipiul București, prin emisiile de poluanți și gazelor cu efect de seră, precum: dioxid de carbon, monoxid de carbon, oxizi de azot, oxizi de sulf, particule în suspensie (PM10, PM2,5 și particule ultrafine), plumb, compuși organici volatili etc., mai precizează reprezentanții instituției.

Anunțul vine la doar câteva zile după ce Primăria Capitalei a scos la licitație un alt contract. Așa cum SursaZilei a dezvăluit luni, Nicușor Dan vrea să știe cu exactitate valoarea adevărată a clădirilor și terenurilor din oraș. Instituția a pus la bătaie un contract de un 1 milion de euro pentru evaluarea proprietăților din București.

Bugetul Primăriei Capitalei pentru anul 2024 a căzut, luni, pentru a treia oară la vot în Consiliul General al Municipiului București, după ce PSD și PNL au anunțat că nu susțin forma propusă de primarul general, Nicușor Dan.

„Cu chiu cu vai am reuşit să plătim salariile, dar nu şi taxele pe salarii. (…) În momentul acesta, nu mai avem nimic în cont. Şi urmează… Sunt facturi la curent, la iluminatul stradal, la semafoare, medicamente în spitale, hrană pentru animale la grădina zoologică, spectacole de teatru – tot ce putem închipui că se întâmplă în oraşul acesta depinde de buget”, a spus primarul în urmă cu două zile, pentru B1 TV.

                                                                                                      Adina Bucur Silav