4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024 - 17:45
No menu items!

Facebook schimbă butonul Like. Ce opțiuni oferă rețeaua de socializare

spot_img

Facebook schimbă butonul Like și le dă utilizatorilor posibilitatea de a exprima mai multe reacții.

Newsfeed-ul de pe Facebook va avea parte de o schimbare majoră, grație modificărilor aduse de rețeaua socială butonului ”Like” sau “Îmi place”. Mai exact, utilizatorii vor avea de acum încolo mai multe opțiuni atunci când vor să-și exprima părerea în legătură cu un post. Nu vrei să oferi un simplu Like? Perfect. Ai la dispoziție alte cinci reacții pe care le poți evidenția. Postarea ți s-a părut amuzantă? Alege ”Haha”. Ți s-a părut excepțională? Fă click pe ”Ador”. Te-a întristat? Alege ”Tristețe”. Te-a uimit sau te-a enervat? Atunci optează pentru emoji-urile ”Wow” sau ”Furie”.

Pentru a vedea toate opțiunile, nu trebuie decât să țineți cursorul deasupra pictogramei ”Like”. Acum, Facebook va afișa un număr total al reacțiilor și pictogramele specifice celor mai întâlnite reacții în cadrul acelei postări. Dacă faceți click pe acel număr, veți vedea în ce mod a reacționat fiecare persoană.

Acestea se pare că au fost adăugate la cererea lui Mark Zuckerberg, care își dorea ca oamenii să aibă mai multe opțiuni atunci când vor să interacționeze cu o anumită postare. Cum un utilizator nu poate da like, de exemplu, unei postări în care este anunțat un dezastru, acesta va putea recurge la emoji-ul Sad sau Angry. Desigur, totul are legătură cu informațiile pe care Facebook vrea să le aibă în legătură cu utilizatorii.

Mulţi oameni au crezut că li se va permite să dea cumva „Dislike” pe Facebook. Un astfel de buton nu va fi introdus, probabil, niciodată pe reţeaua de socializare online.

În ceea ce priveşte introducerea unui buton de Dislike, inginerul Bob Baldwin de la Facebook a explicat că „Acţiunile de pe Facebook sunt axate pe intercţiunile sociale pozitive. Like-ul este cea mai facilă cale de exprimare a unui sentiment pozitiv. Nu cred că adăugarea unui mod facil de exprimare a unui sentiment negativ ar fi valoroasă pentru reţeaua de socializare”

„Unele persoane poate ar folosi acest buton doar pentru a glumi. Dar nu poate fi utilizat… fără o oarecare asprime. Este important, din punctul de vedere al unei companii, să nu încurajeze emoţiile negative”, a explicat şi dr. Pamela Rutledge, de la Media Psychology Research Center.

”Dacă cineva folosește o anumită reacție, vom deduce faptul că vrea să vadă mai multe postări de acel gen. La început, nu va conta genul reacției. Cu timpul, însă, sperăm să învățăm cum să percepem fiecare reacție în parte pentru a afișa conținut pe placul tuturor”, scrie într-un comunicat oficial al rețelei sociale.